مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای طرح پایلوت بازار آب به شکل خرید و فروش در دشت ورامین و ضرورت برخورد جدی دستگاه قضایی با آبخواران خبر داد.

جیره بندی آب در ورامین/ برخورد جدی قوه قضاییه با آبخواران
محمد هادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جیره بندی و خرید و فروش آب، اظهار داشت: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب و نظام مند کردن توزیع آن، بازار آب را به شکل فرابورس خرید و فروش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: طرح خرید و فروش آب به شکل پایلوت از سوی وزارت نیرو در دشت ورامین اجرا می‌شود.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران، تصریح کرد: با اینکه اجرای برنامه نظام‌مند و توزیع عادلانه آب به شکل بازار خرید و فروش، با هویدا شدن آثار خشکسالی بسیار دیر شروع شده ولی اگر همین برنامه ریزی هم درست اجرا شود می‌تواند مانع رخداد فاجعه‌ای بدتر از کمبود آب در آینده شود.

حیدرزاده افزود: ما در زمینه مدیریت منابع آب چندین دهه کوتاهی کرده‌ایم و باید پاسخگوی نسل آینده باشیم.

 وی با بیان اینکه تخلف در حوزه آب و حفر چاههای‌ مجاز حیات و زندگی قشری از بشر را به مخاطره می‌اندازد، گفت: قوه قضاییه با ورود خود و مقابله با آبخواران و برداشت بی رویه آب می‌تواند از جرمی که حیات یک جامعه و انسان‌ها را به خطر می‌اندازد مشابه با جرم کسی که اقدام به قتل کرده برابری کند، مانع از تشدید بحران آب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار