رئيس اتاق تجارت و صنايع هرات كشور افغانستان گفت: چابهار نزديكترين مسير براي ترانزيت و صادرات كالا به كشور افغانستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  اززاهدان؛حاجی سعد خطيبی پس از ديدار با مديران منطقه آزاد چابهار افزود: كشور افغانستان محصور در خشكي است و بندر چابهار با موقعيت مناسب راهبردی تنها مسير با ضريب امنيتی بالا برای اتصال و ورود به آب های آزاد اقيانوسی است.

وی گفت: ترانزيت و صادرات كالاهای افغانستان از طريق چابهار به دليل نزديكی و همسايگی دو كشور دوست بسيار به صرفه و مفيد است.

وی افزود: افغانستان در چند دهه اخير مشكلات داخلی و جنگ های طايفه ای و قوميتی زيادی را پشت سر گذاشته و مردم آن بشدت از نظر اقتصادی آسيب ديدند.

وی ادامه داد:سفر عبدالله عبدالله رئيس اجرايي دولت و يكي از مقامات عالی رتبه افغانستان در سال گذشته به ايران(چابهار) نشان از توسعه روابط بين دو كشور است.

رئيس اتاق تجارت و صنايع هرات افغانستان گفت: هيات تجاري و اقتصادي افغانستان در سفر دو روزه از فرصت هاي مهم سرمايه گذاری چابهار ديدن و در آينده ای نزديك برای توسعه روابط بيشتر گام های مهمی را بر مي دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار