سرپرست هیات شنای تهران گفت: اسفند ماه شخصا در غیاب ریاست فدراسیون مجوز حضور در رقابت های دوبی را از وزارت ورزش گرفتم.

کریمی:  مجوز سفر به دوبی را شخصا از وزارت گرفتمغلامحسین کریمی سرپرست هیات شنای استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: تیم هیات شنای استان تهران در چهار رده سنی در ششمین دوره مسابقات بین المللی ورزش های آبی دوبی حضور یافت که در نهایت با کسب ده طلا، شش نقره و هفت برنز به مقام قهرمانی رسید. برای اولین باری است که تیمی از پایتخت به مسابقات برون مرزی اعزام می شود و با بضاعت کم در رقابت هایی که از سوی فدراسیون جهانی میدان کسب سهمیه المپیک معرفی شده است چنین موفقیتی را بدست می آورد.

وی هدف از اعزام تیم هیات شنای تهران به مسابقات دوبی را این گونه توضیح داد: هدف از این اعزام کسب مدال و جایگاه قهرمانی نبود. باتوجه به این که هیچ نماینده ای از تهران در تیم ملی شنا حضور ندارد، تصمیم گرفتیم با ایجاد بستری مناسب برای آمادگی هر چه بیشتر و پشتوانه سازی برای تیم های ملی شنا این تیم را راهی دوبی کنیم تا شناگران ضمن کسب تجربه در میادین بین المللی برای ادامه کار تشویق شوند.

کریمی ادامه داد شناگران اعزامی توسط مربیان شنا از جمله علی رحیمی، محمد رضا خانبانان، فرید موسوی و ... شناسایی و معرفی شدند. برگزیدگان مسابقات قهرمانی کشور در شیراز و شناگران مستعدی که در طرح مشترک استعدادیابی هیات و آموزش و پرورش شناسایی شده بودند به این رقابت ها اعزام شدند. 

سرپرست هیات شنای استان تهران درباره شائبه هایی که درخصوص هزینه های سفر به امارات ایجاد شده بود، اضافه کرد هزینه سفر هر یک از شناگران چیزی حدود سه میلیون و پانصد تا ششصد هزار تومان تخمین زده شد که نصف این هزینه توسط خود هیات و نصف دیگر آن توسط خانواده های شناگران تامین شد. شایعاتی در خصوص پرداخت هزینه ها توسط افراد مختلف را تکذیب می کنم و از کسانی که گمان می کنند ابهامی در این موضوعات وجود دارد دعوت می کنم تا برای شفاف سازی امور به حراست وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند.

کریمی درخصوص موضوع مجوز تیم تهران برای حضور در مسابقات دوبی افزود با توجه به اینکه رییس فدراسیون در سفر بود شخصا مراحل کسب مجوز برای حضور در مسابقات امارات را پیگیری کردم و با هماهنگی سجادی، شهریان، افشارزاده و دوستان دیگر در وزارت موفق به کسب مجوز شدم. به طوری که بیست و پنجم و بیست و ششم اسفند ماه کارها به طور کامل انجام شد و طی دیداری با دبیر و قائم مقام فدراسیون به آنان اعلام کردم تیم پانزدهم فروردین ماه به دوبی سفر خواهد کرد. در چنین مواقعی شورای برون مرزی موافقت خود را به صورت شفاهی به فدراسیون ها اعلام می کند و بعد از مدتی مجوز کتبی را ارسال می نماید. 

سرپرست هیات شنا در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات خاطر نشان کرد چندین بار زمان برگزاری مجمع به تعویق افتاده است که دلیل آن را باید از ریاست فدراسیون جویا شوید. من طبق وظیفه ام مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کرده ام اما تا کنون اقدامی از سوی فدراسیون صوت نگرفته است. من نیز بر اساس قانون تا زمان برگزاری مجمع سرپرست هیات هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار