نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد حزب جمهوری‌خواه در صورت کنار گذاشتن ترامپ، آرای یک‌سوم از حامیان وی را در انتخابات از دست خواهد داد.

رویترز: حزب جمهوری‌خواه با اخراج ترامپ بهای سنگینی خواهد پرداخت به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: حزب جمهوری‌خواه ممکن است بدلیل اخراج احتمالی «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از این حزب، بهای سنگینی در انتخابات آتی بپردازد. نتایچ نظرسنجی مشترک رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد: حدود یک‌سوم از رأی‌دهندگانی که از ترامپ حمایت می‌کنند، در صورت کنار گذاشته شدن وی از حزب جمهوری‌خواه، از حمایت حزب متبوعشان دست خواهند کشید.   

نتایج این نظرسنجی‌ها برای رقبای ترامپ و مخالفان غول املاک و مستغلات در حزب جمهوری‌خواه، خبر ناخوشایندی است. مخالفان ترامپ معتقدند با معرفی نامزد دیگری به جای وی برای دور نهایی انتخابات که 8 نوامبر سال جاری میلادی (18 آبان‌ماه)،  برگزار خواهد شد، از شانس بالاتری برای پیروزی بر حزب دموکرات برخوردار خواهند بود.  

«دونالد گرین،» تحلیلگر انتخاباتی در «دانشگاه کامبیا» معتقد است در صورتی که این دو حزب در انتخابات آتی رقابت تنگاتنگی داشته باشند، این موضوع می‌تواند به ضرر حزب جمهوری‌خواه تمام شود. 

نظرسنجی مشترک رویترز/ایپسوس از 30 مارس تا 8 آوریل برگزار شد. 2 پرسش مهمی که حامیان ترامپ در این نظرسنجی به آن پاسخ دادند؛ عبارت بودند از:

1- اگر ترامپ در انتخابات مقدماتی پیروز شود اما از راهیابی به دور نهایی باز ماند، شما در روز انتخابات نهایی چه خواهید کرد؟

2- آیا ممانعت از راهیابی ترامپ به دور نهایی، تأثیری بر رویکرد شما درقبال حزب جمهوری‌خواه خواهد داشت؟

66 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند در هر صورت به نامزد نهایی این حزب رأی خواهند داد. یک‌سوم باقی‌مانده نیز یکی از گزینه‌های «رأی ندادن،» «حمایت از نامزد مستقل» و «تغییر حزب و حمایت از حزب دموکرات» را انتخاب کردند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار