استقرار بمب‌افکن‌های بی-52 آمریکا در قطر

نیروی هوایی آمریکا از بمب‌افکن‌های بی-52 برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیروی هوایی آمریکا شنبه چند فروند هواپیمای بمب افکن بی-52  را در قطر مستقر کرد. هدف از این اقدام پیوستن به جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اعلام شد. از پایان جنگ خلیج فارس در سال 1991، نخستین‌بار است که این هواپیماها در خاورمیانه مستقر می‌شوند. 

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد آخرین بار این هواپیماهای دور پرواز در ماه مه 2006 در جنگ افغانستان و در مه 2015 در یک رزمایش تحت فرماندهی آمریکا در اردن به صورت عملیاتی به پرواز درآمده بودند. 

«ژنرال چارلز براون،» فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی آمریکا گفت: «هواپیماهای بی-52 عزم مداوم ما را برای اعمال فشار دائمی بر داعش و دفاع از منطقه در هرگونه طرح احتمالی آینده نشان می دهند.»

سرهنگ «کریس کارنس،» سخنگوی فرماندهی مرکزی نیز در این خصوص گفت: «به دلایل امنیتی عملیاتی» نمی تواند تعداد دقیق بمب افکن های بی-52 را که در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر می شوند، اعلام کند. 

تصمیم واشینگتن برای استقرار بمب افکن‌های بی-52 در این پایگاه زمانی اتخاذ شد که ارتش آمریکا بر شدت جنگ با داعش در عراق و سوریه افزود. 

ژنرال براون گفت این بمب افکن‌ها قادرند مواضع دقیقی را هدف قرار دهند و انواع ماموریت‌ها، از جمله حملات راهبردی، پشتیبانی نزدیک هوایی، ردیابی هوایی، و عملیات دریایی را اجرا کنند.

کارنس نیز گفت این بمب افکن‌ها نیروهای آمریکایی را قادر خواهند ساخت به جای بمباران گسترده، یک یا دو بمب در یک منطقه بیندازند. 

وی افزود: «دقت در این جنگ بسیار اهمیت دارد. بمباران گسترده برای نوع عملیاتی که ما درگیر آن هستیم موثر نخواهد بود. زیرا داعش مثل گروههای بزرگ در یک جا متمرکز نمی‌شود. آنها اغلب در میان مردم مخفی می‌شوند. ما همیشه مراقبیم که تلفات غیرنظامیان را به حداقل برسانیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا نشان جدید بدهد که داعش خاورمیانه را می خواهد از ببن ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالبه خودشان می گوند برای داعش که تا حالا از آن حمایت کردن و خودشان هم می گویند آنها یکجا مستقر نمی شوند . حشدار (هوشدار)موشکهای ما روی لانچر آماده باشند . این حرکت برای ماست . چون تنها بمبهای اتمی هست که می تواند سکوی موشکی ما را مختل کند . حشدار حشدار(هوشدار هوشدار) و... . البته ناگفته نماند خود آمریکا می داند که نمی تواند غلطی بکند اما این برای ایجادفشار سیاسی به ایران و کشورهای منطقه است که باید مواظب هم بود .
آخرین اخبار