اخیرا آمریکا تصمیم جدیدی برای ساخت پایگاه نظامی در سرزمین های اشغالی دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسرائیل بزرگترین همپیمان ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا بوده که امنیت رژیم صهیونیستی برای "کاخ سفید" از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
ارتش آمریکا  تسلیحات پیشرفته خود را قبل از آنکه به کشورهای عربی منطقه بدهد، آن را با اسرائیل شریک می شود که البته این موضوع به دلایلی صورت می گیرد و اسرائیل نیز تا حدودی از این موضوع خشنود است.

ایالات متحده آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل تلقی ویژه ای دارد و آن حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیاست که ایالات متحده آمریکا را نگران کرده و برگزاری رزمایش های سالیانه با ارتش اسرائیل در تقویم "پنتاگون" گنجانده شده است.

چرا آمریکا در


یک مقام امنیتی صهیونیست به پایگاه اینترنتی عبری "واللا" گفت: یکی از نقاط ضعفی که در رزمایش اخیر ارتش اسرائیل  آشکار شد،  مدت زمان میان آغاز حمله موشکی به اسرائیل و استقرار سامانه های آمریکا در اسرائیل و آغاز فعالیت آن است که این مدت مهلک است و طی این مدت زمانی ارتش آمریکا نمی تواند کمک موثری ارائه دهد.

این مقام امنیتی افزود بدین منظور، آمریکا ساخت پایگاه نظامی مستحکمی را در مرکز اسرائیل آغاز کرد و آمادگی دارد در مواقع اضطراری فعالیت کند. در نتیجه قرار شد برای تضمین حضور دائمی آمریکا در اسرائیل برای برطرف کردن این شکاف زمانی فعالیت شود. 

چرا آمریکا در


شاید پاسخ در همین گزارش «واللا» آمده باشد. «واللا» در زمینه تهدیدهای موشکی به نقل از منابع عالیرتبه امنیتی تاکید کرد شمار موشکهای حزب الله تقریبا از یکسال قبل به بیش از یکصد و بیست هزار فروند رسیده که بیشتر آن به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است.


**چرا آمریکا به دنبال ساخت پایگاه دائمی پدافندی در "تل آویو" است؟

***دلیل اول: موشک های راهبردی حزب الله

اخیرا مقامات آمریکایی تصمیم گرفته اند تا برای اسرائیل یک پایگاه نظامی در قلب سرزمین های اشغالی (تل آویو) بسازند؛ این اقدام در حالی انجام می شود که حزب الله لبنان با داشتن صدها هزار موشک انواع اهداف را در اسرائیل می تواند مورد هجمه قرار دهد.

یکی از دلایلی که باعث شده تا ارتش آمریکا به فکر ساخت پایگاه نظامی در نزدیکی "تل آویو" بیفتد، وجود موشک های انبوه و بیشمار حزب الله لبنان است که اخیرا مدل های پیشرفته ای از این موشک ها را در اختیار دارد که منابع رسانه ای معتقدند مقاومت اسلامی لبنان موشک های  "یاخونت" و "ام 600" را دارد.

چرا آمریکا در

چرا آمریکا در

چرا آمریکا در


فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیوینستی در سال 2006 به خوبی به قدرت موشکی بالای حزب الله پی بردند. جنگی که در آن انواع موشک های ضد زره "کورنت" و "میلان" ، راکت  "کاتیوشا"  و موشک های قدرتمند "  سی 802 " باعث شکست نظامیان اسرائیلی شد.  

"گیورا آیلند" پژوهشگر در دانشکده امنیت ملی اسرائیل در این خصوص اظهار داشت: حزب الله همواره در صدد ضربه زدن به تأسیسات گازی اسرائیل در دریا است و بهترین راه برای صیانت پالایشگاه های گازی اسرائیل از حملات حزب الله، بین المللی کردن منابع گاز در این منطقه است. وی افزود: انحصار میدان های گازی "تامار" و "لویتان" در حوزه اسرائیل، حزب الله را برای فعالیت‌های تخریبی در این منطقه ترغیب می کند.

به اذعان رسانه‌های غربی 3 موشک حزب‌الله با نام‌های "اسکاد"، "ام 600" و "فاتح 110" در جنگ آتی دست بالاتر را برای حزب‌الله خواهد داشت. "گادی ایزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صیهونیستی گفت: توانمندی‌های تسلیحاتی حزب‌الله، نسبت به سال 2006 که اعضای این جنبش موفق به شلیک راکت‌ به داخل سرزمین‌های اشغالی شدند، به نحو قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند.

فارن‌پالیسی از قول تحلیل‌گران و منابع نزدیک به حزب‌الله مدعی شده این گروه اکنون به موشک‌های بالیستیک، موشک‌های اسکاد، موشک‌های ایرانی فاتح و M-600 مجهز است. "جفری وایت"  تحلیلگر مسائل دفاعی در «اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاورنزدیک» اظهار داشت: «حزب‌الله، اکنون  توانمندی حمله با سلاح‌های هدایت‌شونده در اسرائیل را دارد. آنها می‌توانند مواضعی در داخل اسرائیل - از جمله در مناطق مرکزی و جنوبی - را هدف قرار دهند که این مواضع، مقرهای فرماندهی، پایگاه‌های هوایی و مواضع اقتصادی اصلی را شامل می‌شود.»


**دلیل دوم: شکست در رزمایش های مشترک "تل آویو-واشنگتن"

دلیل دیگری که باعث شده تا آمریکا به فکر ساخت پایگاه نظامی در سرزمین های اشغالی بیفتد این است که رزمایش های ناموفق در سال های اخیر سردمداران کاخ سفید را برای ایجاد یک گارد نظامی در سرزمین های اشغالی به تامل واداشته است.


**دلیل سوم: پهپادهای عملیاتی حزب الله

پهپادهای عملیاتی حزب الله ، دلیل دیگری است که برنگرانی ایالات متحده آمریکا افزوده تا آن ها به فکر یک اقدام جدی برای مقابله با مقاومت لبنان بیفتند.  "پهپاد ابابیل"  عکسبرداری از نیروگاه هسته‌ای دیمونا اسرائیل و عکس‌برداری از مانور مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل در کارنامه این پهپاد حزب الله  قرار دارد. این هواپیمای بدون سرنشین در اولین پرواز خود بر فراز ساختمان وزارت جنگ صهیونیست ها "کریاه"  در  "تل آویو"  به پرواز درآمد.



**دلیل چهارم: موشک نقطه زن " فاتح 110 "

یکی از ترس های ویژه اسرائیل از  "موشک های نقطه زن حزب الله " و به ویژه موشک  "فاتح 110 "  است. این موشک با دقت بالا می تواند هر هدفی را در فاصله 300 کیلومتری از بین ببرد .  


چرا آمریکا در


"فاتح 110 کلاس  A "     موشکی سطح به سطح و کوتاه برد، با بردی معادل 200 تا 210 کیلومتر، قطر 0/61 متر، طول قریب به 9 متر، یک مرحله‌ای با وزن کلی 3550 کیلوگرم و وزن سرجنگی 500 کیلوگرم است. موشک مایل پرتاب فاتح 110 را در کنار بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله دقت فوق‌العاده و قدرت تخریب بالا توانایی بسیاری در انهدام اهداف دارد. 

ژنرال "یعقوب عمیدرور" رییس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت: "در صورت درگیری اسرائیل با حزب الله لبنان تاسیسات حیاتی اسرائیل روزانه هدف صدها فروند موشک "اسکاد"، "فاتح 110" و "زلزال 3" قرار خواهد گرفت". وی  افزود: "حزب الله  پس از دریافت موشک های بسیار پیشرفته دریایی "یاخونت"، توانمندی دریایی اش بسیار افزایش یافته و قادر به هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل است".  

در مجموع به دلیل وجود موشک های قدرتمند  و نقطه زن حزب الله در منطقه ، زرادخانه موشکی انبوه مقاومت اسلامی ، ساز و کار شناسایی و رصد پهپادهای حزب الله در حمله اطلاعاتی به سرزمین های اشغالی ، آمریکا در "تل آویو" پایگاه نظامی می سازد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
به لطف خدا برای استفاده ما در آینده نزدیک (بعد از فتح قدس ) ساخته می شود
Germany
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
مرگ برابلیس انسانی =امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چون عمر رژیم منحوس صهیونیستی رو به پایان است می خواهند یه طورایی بهش قول امنیت بدهند
از طرفی هم موجبات فروش تسلیحات نظامی خود را در منطقه بیشتر کنند
اگر با این ترفند ها و جنگ روانی ها بازار پیدا نکنند پس چیکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مشخص است از ترس ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چون عمر رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه به پایان رسیده و آمریکائی ها خودشان باید برای به ریختن کشورهای خاورمیانه دخالت کنند !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
امریکا افکار پلیدی برای ایران و منطقه داره.کم کم داره خودش رو در منطقه جا و قوی میکنه که به افکاری که تو سر داره برسه.ب هول قوه الهی تو این افکاراتش و نفوذ به منطقه شکست میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد حزب الله
ان شا الله که جنگی سر نگیری ولی اگه گرفت هدف بعدی حزب الله قلب تلاویو باشه
خدایا ظهور حجتت رو برسون
آخرین اخبار