معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش سراسری بزرگداشت شیخ محمود شبستری عارف و شاعر نامی ایران وخالق اثر گرانسنگ "گلشن راز" در پانزدهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ چمیده فر در نشست تخصصی اولین همایش سراسری شیخ محمود شبستری گفت: بیت بیت کتاب وزین  گلشن راز، از آسمان معني به زمين الفاظ فرود آمده و در عالم نقش و نگار، نام و نشان يافته است و این کتاب گرانسنگ به حقيقت یکی از حکیمانه ترین و زیباترین کتابهای عرفانی به زبان شعر است.

وی افزود: آیین بزرگداشت این شاعر نامی، فرصتی است تا به جاي گشت و گذار كامل تنها  پنجره‌اي بدان گلشن بگشاييم و پاسخ كوتاه وی را به پاره‌اي از مسائل عرفانی باز ‌نماييم و مشام جانها را به شميم گلهاي گلشن راز  شيخ محمود شبستری  عطر آگين سازیم.

چمیده  فر گفت: این عارف و شاعر پرآوازه  ی ایرن در کتاب خود با زبان شعر راه تکامل انسان را به زیباترین شیوه بیان نموده و مفاهیم عمیق عرفانی و انسانی را به تصویر کشیده است.

وی شناساندن بزرگان و مفاخر علمی ،ادبی و فرهنگی را بهترین راهکار برای پیوند دادن اندیشه ی نسل نو و گذشتگان و بهترین شیوه برای مبارزه با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی عنوان کرد.

چمیده فر تاکید کرد:  با توجه به جایگاه جهانی عارف و شاعر  بزرگ شیخ محمود شبستری اداره کل تمام توان خود را در برگزاری این همایش به کار خواهد بست و با برگزاری این همایش زمینه را برای برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمود شبستری در سال آینده فراهم خواهد نمود.

گفتنی است در این نشست همچنین امام جمعه ی شهرستان شبستر طی سخنانی این اتفاق فرهنگی را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: شخصیت عرفانی، علمی و ادبی بزرگانی همچون شیخ محمود شبستری باید برای جوانان تبیین شود و این همایش می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این راستا داشته باشد.

همچنین دکتر حسن امین لو نماینده اسبق مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی  و مدیر عامل موسسه فرهنگی شیخ محمود شبستری در این نشست، با اشاره به پیشینه ی غنی فرهنگی و علمی و ادبی شهرستان شبستر و بزرگانی که از این دیار برخاسته اند گفت: شیخ محمود شبستری را در دنیا می شناسند و باید برنامه ای در خور شخصیت عرفانی و ادبی وی برگزار شود.

وی گفت: عرفای بنام کشور به عنوان سخنران و مهمان در این همایش حضور خواهند یافت و همه باید در برگزاری هرچه بهتر این همایش تلاش نمایند.

گفتنی است: آیین بزرگداشت شیخ محمود شبستری پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در شهرستان شبستر برگزار می گردد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.