انسداد مبادی بی‌سوادی در هندیجان به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون آموزشی آموزش‌وپرورش شهرستان بندر هندیجان گفت: سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش انسداد مبادی بی‌سوادی از دوران ۶ سالگی آغازشده و تا پایان دوره ابتدایی ادامه می‌یابد.

سید اکبر موسوی افزود: انسداد مبادی بی‌سوادی بسیار مهم، اساسی و با ارزش است که جزو سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی بوده که در شورای آموزش‌وپرورش تصویب‌ شده است.

وی گفت: طی نظرسنجی‌هایی که از باسوادترین افراد مناطق شهری صورت گرفته‌شده، دانش‌آموزانی که والدین باسوادی داشته باشند ازنظر علمی و جایگاه اجتماعی به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیداکرده‌اند و هرکجا پدر و مادر باسواد بوده‌اند فرزندان آن‌ها هم به مدارج بالاتر راه پیداکرده‌اند.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش هندیجان افزود: ما کودکان ۶ ساله را تحت پوشش کلاس‌های پیش‌دبستانی برده‌ایم و آموزش‌های بدو ورود به دبستان را به آن‌ها انتقال داده‌ایم تا در سال اول تحصیلی مشکلی برای ورود به دبستان نداشته باشند و با آمادگی بهتری اولین سال درسی خود را آغاز کنند.

سید اکبر موسوی گفت: از کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادها خواسته‌ایم که در جذب اولیاء بی‌سواد با ما همکاری کنند و بیشترین همکاری را ثبت‌احوال با ما داشته است که جا دارد از زحمات آن‌ها کمال تشکر و قدردانی را بکنیم.

وی افزود: در گروه سنی 11-7 ساله تعداد ۲۲ نفر آن‌ها جذب‌شده‌اند، ۸ نفر از آن‌ها در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند و ۱۴ نفر در مدارس استثنایی و تعداد ۴ نفر از آن‌ها صعب‌العلاج بوده و قادر به ادامه تحصیل نیستند و ۷ نفر کماکان شناسایی نشده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.