ذخیره آب کشاورزی در 97 درصد آب بندانهای مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت : مازندران با 800 قطعه آب بندان با سطح 16هزار هکتار و حجم ذخیره 370 میلیون متر مکعب دارای بیشتر سطح و حجم آب بندان در کشور است.

محمدابراهیم یخکشی افزود : آب کشاورزی در 97 درصد آب بندان های استان ذخیره شده است و این احتمال وجود دارد در مرداد ماه امسال کشاورزان با کمبود منابع آبی مواجه شوند.

وی گفت: کشاورزان استان هر چه سریعتر کشت برنج را آغاز تا از آب به هنگام رودخانه ها استفاده کنند.

وی یکی از مشکلات برنامه ریزی منابع آب استان را دسترسی نداشتن به آمار و اطلاعات صحیح و دقیق برشمرد و افزود : در برخی از موارد اطلاعاتی که در سامانه هایمان داریم با آنچه که در واقع وجود دارد اختلاف زیادی وجود دارد که نمونه آن میزان اراضی آبی است که عددها در استان بین 170 هزار تا 300 هزار هکتار متغیر است که اینگونه آمارها امر برنامه ریزی به ویژه برنامه ریزی منابع آب را دشوار می کند .

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نوبت بندی مصرف آب کشاورزی به یک فرهنگ تبدیل شود گفت : مازندران در مصارف کشاورزی و صنعت حدود سه میلیارد و 500 میلیون لیتر آب مصرف می کند.

در شمال کشور حدود 2 هزار قطعه آب بندان وجود دارد که عمده آن در استان مازندران قرار دارد که حجم ذخیره بعضی از آنها حدود 10 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، ذخیره ، آب ، کشاورزی ، آب بندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.