وزیر دفاع آمریکا طی دو هفته آینده به کشورهای عربی منطقه خلیج فارس سفر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور، در دو هفته آینده به کشورهای عربی منطقه خلیج فارس سفر می کند.

 وزارت دفاع آمریکا  در بیانیه ای بدون اشاره به زمان دقیق سفر اشتون کارتر به منطقه خلیج فارس ، تاکید کرد کارتر در این سفر که طی دو هفته‌ آینده صورت خواهد گرفت، از امارات عربی متحد و عربستان سعودی دیدار خواهد کرد.

پنتاگون افزود کارتر در ریاض با محمد بن سلیمان، معاون ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، دیدار و در نشستی در سطح وزیران دفاع آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد کرد.

این نشست پیش از اجلاس سران کشورهای آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس با حضور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 21 آوریل (2 اردیبهشت) برگزار می شود.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه  نشست وزیران دفاع آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس را برای تقویت همکاری های دو جانبه در بخش دفاعی سیار مهم خواند.

در همین حال سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، گفت :«آمریکا از طریق تقویت توانایی نیروهای محلی با هدف شکستن قدرت گروه تروریستی داعش هم اکنون در مرحله دوم این عملیات قرار دارد .»

رایدر افزود از کار انداختن و تضعیف توان نظامی گروه داعش  اهداف و تمرکز اصلی ما در سال گذشته بود و بر این اساس داعش نتوانست مانند گذشته مناطق جدید و مهمی را تحت اشغال خود درآورد.

 وی تاکید کرد در این مرحله هم تلاش خواهیم کرد با توانمندی متحدان خود ، قدرت نظامی و رزمی گروه داعش را تضعیف کنیم و در نهایت این گروه به طور کامل از بین ببریم.

رایدر هدف اصلی از اجرای این راهبرد  را غیر فعال کردن توان نظامی گروه داعش خواند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار