دیابت به صورت اختلال متابولیک چند علتی تعریف شده که مشخصه آن افزایش قند خون مزمن همراه با اختلال متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی به علت نقص ترشح انسولین است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول بیماریهای غیر واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دیابت به صورت اختلال متابولیک چند علتی تعریف شده که مشخصه آن افزایش قند خون مزمن همراه با اختلال متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی به علت نقص ترشح انسولین ماست گفت: تشنگی مفرط، گرسنگی مفرط، خستگی مفرط، پر ادراری (مخصوصاً در شب) کاهش وزن، تأخیر در بهبود زخم ها، کاهش بینایی از علایم دیابت هستند.

ویدا صنیعی گفت: کلیه افراد بالای 30 سال که دارای چاقی یا فشار خون بالا با سابقه خانوادگی وخانم های باردار دارای نوزاد بالای 4 کیلوگرم و سابقه دوبار سقط جنین و کلیه خانم های باردار از در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

صنیعی با تاکید بر اینکه فشار خون بالا و دیابت دو عامل خطر مهم بیماری قلبی عروقی هستند که در صورت عدم کنترل آن منجر به سکته های قلبی و مغزی می گردند افزود : اگر در فرد دیابتی، فشار خون بیمار کنترل گردد از مشکلات عروقی بیمار کاسته شده و سکته های قلبی و مغزی و عوارض دیگر دیابت کنترل می شود.

انتهای پیام/ پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.