اسناد پولشویی پاناما نشان می دهد اقتصاد فلسطین در دستان فرزند رئیس تشکیلات خودگردان است.

فرزند محمود عباس، غول اقتصادی فلسطین به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، "اسناد پاناما" از سیطره فرزند "محمود عباس" – رئیس تشکیلات خودگردان --  بر اقتصاد فلسطین خبر داد.

پسر محمود عباس یکی از سهام داران شرکتی است که با دولت خودگردان ارتباط گسترده ای دارد. ارزش سهام وی بالغ بر یک میلیون دلار است.

به ادعای روزنامه صهیونیستی "هاآرتص،" نام اختصاری این شرکت "اپیک" است. اپیک در دو دهه اخیر به شدت توسعه یافته است. این شرکت در تمام زمینه های اقتصادی در فلسطین نفوذ کرده است. اپیک در بخش های غذا و مواد غذایی ، خودرو و مراکز تجاری نفوذ خود را گستراند. فردی به نام "طارق العقاد" مالک این شرکت است.

هاآرتص همچنین نوشت: "ارتباط قوی این شرکت با دولت فلسطین از سال 1994 آغاز شد. دولت خودگردان 18 درصد از سهام شرکت را از طریق صندوق سرمایه گذاری فلسطین تصاحب کرد. 27 درصد سهام شرکت در مالکیت طارق العقاد است. "

در ادامه این گزارش که وب سایت "خلیج آنلاین" آن را ترجمه کرد، آمده است: "پس از پیروی جنبش حماس در انتخابات سال 2006 ، مداخله دولت خودگردان در امور شرکت افزایش یافت. محمود عباس با صدور یک فرمان، به این شرکت در اداره شورای صندوق سرمایه گذاری اختیار تام داد. بر این اساس صندوق تحت مسؤولیت مستقیم  کمیته رئیس قرار گرفت. ارزش آن بالغ بر یک میلیارد دلار است."

هاآرتص مدعی شد: "تمام انتساب ها در شرکت بر اساس روابط انجام می گیرد و مصالح اقتصادی تأثیری در انتساب ها ندارد. با فوت "یاسر عرفات" تمام مدیران و صاحب نظران شرکت تغییر کردند و آشنایان رئیس جدید در سمت های کلیدی شرکت قرار گرفتند. دو نفر از مدیران سابق نیز به اتهام فساد مالی محاکمه شدند."

در سال 2011  "طارق عباس" فرزند محمود عباس به عضویت شورای مدیریت اپیک درآمد. این انتساب نشان داد که چگونه روابط شخصی  بر بزرگترین شرکت اقتصادی فلسطین حکم می کند. با علنی شدن عضویت عباس در این شرکت، اسناد پاناما مدارکی را منتشر کرد که نشان می دهد تا سال 2015 ارزش سهام وی به 982 هزار دلار رسیده است.

بر اساس افشاگری اسناد پاناما، شرکت "اسکای" که بر بخش های وسیعی از خبرگزاری ها و تبلیغات فلسطین تسلط دارد، تحت مدیریت طارق عباس است. پسر رئیس دولت خود گردان از طریق این شرکت، ثروت هنگفتی را کسب کرده است.

در سال 2009 خبرگزاری "رویترز" از پیروزی برادران عباس در یک مناقصه به ارزش دو میلیون دلار خبر داد. یک از مناقصه ها مربوط به شرکت اسکای بود.

در سال 2012 "فارن پالیسی" گزارشی را درباره ثروت برادران عباس و ارتباط موفقیت آنها با موقعیت پدرشان در دولت خودگردان فلسطین منتشر کرد. در این گزارش آمده بود: "طارق عباس در بسیاری از شرکت های کرانه باختری صاحب نفوذ است. وی مدیریت شرکت "مجتمع های عربی فلسطینی"  را بر عهده دارد.  این شرکت در کرانه باختری مجتمع های تجاری احداث می کند. او همچنین مدیر شرکت پخش "یونی بال" است."



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار