رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از تولید بیش از 5 هزار تن خیار و گوجه ارگانیک در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جعفر آفرین گفت: توجه به رشد کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی اولویت نخست تولیدات این محصولات در اراضی شهری و روستایی اندیمشک است.

وی هدف از این اقدام را رشد و گسترش تولید محصولات سالم کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد.

آفرین اظهار داشت: این حجم محصولات ارگانیک شهرستان با همکاری 5 کلینیک کشاورزی فعال در اندیمشک در زمینه تولید محصولات ارگانیک، تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک افزود: امسال بیش از 650 هکتار از اراضی کشاورزی شهری و روستایی اندیمشک توسط کشاورزان شهرستان به کشت خیار و گوجه گلخانه‌ای اختصاص یافت.

وی بیان کرد: از این حجم اراضی کشاورزی بیش از 350 هکتار به کشت و تولید محصول گوجه فرنگی  گلخانه‌ای در شهرستان توسط کشاورزان اختصاص یافته است.

محمد جعفر آفرین اذعان داشت: هم چنین 300 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش شهری و روستایی این شهرستان  به کشت و تولید خیار گلخانه‌ای اختصاص یافت.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به این حجم تولید خیار و گوجه، اندیمشک به یکی از تولید کنندگان عمده این محصولات در سطح استان تبدیل شده است و محصولات تولید شده در شهرستان پس از تأمین نیاز شهروندان به دیگر استان‌های دیگر کشور جهت کنترل و تنظیم بازار مصرف صادر می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.