شوهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخلف در روند اجرای برجام قطعی شود، واکنش نشان می‌دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بسیاری از حرف‌هایی که در آمریکا حول محور ایران زده می‌شود، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

بسیاری از حرف‌هایی که در آمریکا حول محور ایران زده می‌شود، بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد
احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارائه گزارش برجام به مجلس، اغظهار داشت: در روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه عراقچی به کمیسیون امنیت ملی می‌آید، در رسانه‌‌ها منتشر شده بود که ظاهرا در صحت آن تردید وجود دارد و گویا اصلا قرار نبوده عراقچی در آن روز مشخص به کمیسیون بیاید.

وی ادامه داد: بنده خودم در آن جلسه بودم و از افرادی که از سمت وزارت خارجه آمده بودند سوال کردم که چرا عراقچی برای ارائه گزارش نیامده است و پاسخ آنها این بود که ما برای ارائه گزارش درباره وقایع قره‌باغ آمده‌ایم و اصلا قرار نبوده است معاون وزیر امور خارجه امروز به کمیسیون بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون برای ارائه گزارش وزارت خارجه، اظهار داشت: صحبت‌هایی که پیرامون نقض برجام انجام می‌شود، باید در یک گزارش مکتوب توسط وزارت خارجه پیگیری شود، زیرا در این روزها بسیاری از حرف‌هایی که در آمریکا حول محور ایران زده می‌شود، رنگ و بوی انتخاباتی دارد و ما باید این مسئله را به صورت رسمی و صرفا از طریق گزارش وزارت خارجه پیگیری کنیم.

شوهانی با اشاره به ساز و کارهای در نظر گرفته شده در متن توافقنامه گفت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد، می‌توان به صورت قانونی به آن رسیدگی کرد. براساس برجام تنها تحریم‌هایی که برای مسئله هسته‌ای بود، لغو خواهد شد و بسیاری از تحریم‌ها خارج از موضوع هسته‌ای همچنان باقی خواهد ماند،  اما موضوع مطمئن شدن از تخلف برجام مسئله‌ای است که باید به صورت رسمی پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برنامه‌های موشکی ایران گفت: آمریکایی‌ها خودشان هم معتقد هستند که توسعه توان موشکی جزوی از بندهای برجام نیست، اما آنها توسعه توان موشکی را  نقض قطعنامه شورای امنیت می‌دانند.

وی در پایان گفت: شاید طرف مقابل در برجام شیطنت‌های خاصی کرده باشد، اما برای بنده که عضو کمیسیون امنیت ملی هستم، هنوز مشخص نشده است که بطور قطعی تخلفی از برجام صورت گرفته باشد، که در صورت قطعی شدن مجلس موضعگیری کرده و واکنش نشان خواهد داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار