استاندار هرمزگان از اختصاص 4 میلیارد تومان برای ایجاد طرح های زیر ساختی و کمپ های گردشگری در تالاب بین المللی خور آذینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، جاسم جادری در نشست شورای اداری شهرستان سیریک با اشاره به اهمیت این تالاب گفت: مسافت 22 کیلومتری جاده آسفالته به اسکله خور آذینی با اعتبار 850 میلیون تومان برای سهولت استفاده گردشگران و صیادان از خور آذینی، روکش و توسعه داده می شود .
وی  افزود:با توجه به موقعیت جغرافیایی، استراتژیکی و گردشگری و رویشگاه جنگلی بی نظیر درختان مانگرو حرا ضرورت توجه استانی و ملی به این تالاب بین المللی بسیار حائز اهمیت است .

استاندار هرمزگان گفت: برای تامین آب شرب مردم ، گردشگران و صیادان یک منبع 50 هزار متر مکعبی با اعتبار 500 میلیون تومان اعتبار احداث و با وسیله تانکر آبرسانی شود.
استاندار هرمزگان گفت : برق رسانی به اسکله خور آذینی نیز در دستور کار قرار دارد و برای تقویت پوشش آنتن دهی تلفن همراه سایت BTS نصب و محوطه اسکله خور آذینی نیز مرمت و بازسازی شود.
تالاب بین المللی آذینی با 28 هزار هکتار وسعت و برخورداری از 2 هزار هکتار پوشش جنگل های چندل و حرا در 35 کیلومتری جنوب غربی شهر سیریک قرار دارد.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: تالاب ، خور اذینی ، سیریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.