فرمانده انتظامی خوی از کشف 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

اسفندیار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در خوی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی این متهم شدند و شب گذشته وی را به همراه محموله قاچاق کشف شده را به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار 5 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف و ضبط شده است.

احمدی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در جامعه سبب به خطر افتادن اقتصاد کشور می‌شود، ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان تمام تلاش خود را در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی خوی با بیان اینکه قاچاق سوخت سبب ایجاد اشتغال کاذب برای روستانشینان مرزی می‌شود، ادامه داد: قاچاق سوخت سبب نابودی مشاغلی همچون دامداری و کشاورزی می‌شود.

احمدی به مهم‌ترین راهکارهای مهم در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت اشاره کرد و ادامه داد: باید بدانیم که یکی از مهم‌ترین راهکارهای مناسب برای مبارزه با قاچاق سوخت، ایجاد اشتغال مناسب و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است.

احمدی به دیگر راهکارهای مناسب در جهت مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: تقویت بازارچه‌های مرزی استان با تاکید بر بومی‌گرایی و مهار و کنترل مهاجرت‌های درون استانی به منظور ایجاد تعادل در توزیع جمعیت و جلوگیری از رشد بی‌رویه در شهرهای بزرگ از جمله راهکارهای مقابله با این پدیده شوم است.

فرمانده انتظامی خوی از اینکه برخی از قاچاقچیان سوخت حین حمل سوخت جان خود را از دست می‌دهند ابراز تاسف کرد و ادامه داد: در برخی از مواقع به دلیل احتراق مواد سوختنی که این افراد با خود حمل کرده و یا این مواد را در محلی دپو می‌کنند، شاهد ایجاد خسارت‌های مالی و جانی در این شهرستان می‌شویم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خوی ، کشف ، سوخت ، قاچاق ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.