با شروع نخستین روز ماه رجب از فردا، نرخ دیه با قیمت جدید اعمال می شود و رانندگان موظف به دریافت الحاقیه بیه شخص ثالث هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه از فردا( شنبه 21 فروردین) ، ماه حرام رجب شروع می شود و اکثر بیمه نامه ها دارای تعهدی کمتر از 253 میلیون تومان است، بیمه گزاران برای دوری از بروز مشکلات باید به شرکت های بیمه ای مراجعه کنند و الحاقیه خود را دریافت کنند.

با توجه به اینکه در صورت بروز مشکل و نداشتن الحاقیه مردم باید بخشی از دیه را از جیب خود پرداخت کنند، بهتر است هر چه زودتر برای دریافت این الحاقیه به شرکت های بیمه مراجعه کنند.

مهدی نمن الحسینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش نرخ دیه و تأثیر آن بر بیمه خودرو گفت: ابتدای هر سال نرخ دیه جدید از سوی قوه قضاییه اعلام می شود، به طوری که نرخ دیه برای سال 1395 در ماه های غیر حرام 190میلیون تومان و در ماه های حرام 253میلیون و 300هزار تومان از سوی این مرجع قضایی اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: بنابر افزایش نرخ دیه، دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی لازم است تا با اضافه کردن الحاقیه سقف تعهدات بیمه خود را از 220میلیون تومان در ماه های حرام به 253 میلیون و 300هزار تومان افزایش دهند که در صورت بروز حادثه و برجای ماندن خسارت جانی، بیمه به طور کامل آن را پوشش دهد.

نمنالحسینی تاکید کرد: الصاق الحاقیه ها تا 21 فروردین که مصادف با شروع اولین ماه حرام سال است، باید صورت گیرد و برای اخذ آن با توجه به افزایش سقف تعهدات مردم متناسب با آن مبلغ اندکی را به بیمه گذار تحت عنوان حق بیمه پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: بیمه گذاران طبق قانونی که اخیرا در مجلس تصویب شد موظفند تا هنگام صدور بیمه نامه، بیمه حوادث راننده را نیز از متقاضی دریافت کنند تا در صورت بروز حادثه جانی برای راننده که همان مقصر حادثه به شمار می آیند کمکی به خانواده فرد نمایند.

البته به گفته معاون نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  می بایست تمام شعب و نمایندگی شرکت های بیمه امروز برای صدور الحاقیه  فعال بوده باشند اما مراجعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران به شعب بیمه حاکی از بسته بودن درب های برخی از شعبات بوده است.

در هر صورت رانندگان برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ناشی از حوادث رانندگی بهتر است تا فردا برای دریافت الحاقیه اقدام نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
هم اكنون كه مهلت الحاقيه تمام شده چه بايد كرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
این سودش بیشتر توی جیب بیمه میره تا مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بیمه ها باید در هر روزی الحاقیه را انجام بدهند خیلی ها گرفتار بودند و نتونستند و در ضمن اول سال پیش بینی بکنند که برای مردم مشکل ایجاد نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
هر روز افزایش، خسته شدیم دیگه
Pakistan
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خسته شدیم از بس پول بیمه دادیم
آخرین اخبار