برخی اقدامات سازمان ملل در برابر داعش قابل تامل است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و  نیروهای مردمی در عراق و سوریه پیش روی‌های بسیار خوبی را در برابر تروریست‌های تکفیری داعش داشتند و این موضوع خشم فرماندهان میدانی گروه تروریستی مذکور را برانگیخته است.

در دو ماه اخیر مناطق بسیاری در سوریه  و عراق از چنگ تروریست‌های داعش خارج شده که نمونه آن منطقه‌ای به وسعت 5 هزار و 200 کیلومتر مربع در استان "صلاح‌الدین"، "هیت"  در استان  "الانبار" و پاکسازی اطراف "مخمور"  در استان "نینوا" در عراق و آزادسازی شهر "تدمر" و "قریتین"  در سوریه است.


**حملات شیمیایی داعش در یکسال اخیر

تروریست‌های تکفیری داعش که نمی‌توانند در آوردگاه‌های میدانی در مقابل نیروهای سوری و عراقی بایستند، روی به حملات شیمیایی آوردند و حملات اخیر به شمال عراق و سوریه نمونه ای از آن است.

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اخیرا اعلام کرد گروه تروریستی داعش حمله‌ای مرگبار با استفاده از گاز شیمیایی علیه نیروهای سوری در یک پایگاه هوایی در شرق این کشور انجام داده است. این جدیدترین گزارش درمورد استفاده تروریست های داعش از تسلیحات شیمیایی در سوریه است.  سانا به طور دقیق اشاره نکرد چه تعداد سرباز سوری در این حمله به پایگاه هوایی تحت کنترل نیروهای دولتی نزدیک شهر  "دیرالزور"  در شرق سوریه  جان باختند.

تروریست های تكفیری پیش از این نیز بارها تلاش كرده اند به فرودگاه نظامی  "دیرالزور" حمله كنند ولی ارتش سوریه هر بار حملات آنها را ناكام گذاشته است.    همچنین براثر حمله شیمیایی عناصر داعش به شهر  "تعز" عراق در جنوب "کرکوک"  که 9 مارس انجام شد سه کودک کشته و حدود هزار و 500 نفر نیز زخمی شدند.



چرا داعش در عراق و سوریه از

چرا داعش در عراق و سوریه از

چرا داعش در عراق و سوریه از



البته در سال گذشته  نیز یک حمله شیمیایی در شمال عراق خنثی شد. منابع وابسته به پیشمرگان کُرد فاش کردند: تروریستهای داعش خودرو بمبگذاری شده ای به سنجار برای انفجار ارسال کردند، اما نیروهای پیشمرگه با اقداماتی بازدارنده مانع شدند و خودرو را قبل از رسیدن آن به سنجار منفجر کردند.   این منابع بیان کردند: پس انفجار این خودرو بمبگذاری شده مشخص شد که تروریستها مواد سمی و شیمیایی در این خودرو جاسازی کرده بودند، اما این مواد فعال سازی نشده بودند تا به نیروهای پیشمرگه آسیب برسانند.

یکی از حملات شیمیایی که داعش انجام داد،‌ در استان "کرکوک"  بود که در آن حمله ده‌ها تن کشته و مصدوم شدند که این موضوع نشان می دهد تروریست‌های داعش به دنبال آن هستند تا با حمله با  "گاز خردل" و تسلیحات شیمیایی اینچنینی روحیه نیروهایشان را بالا ببرند.

"حیدرالعبادی،" نخست ‌وزیر عراق   وعده داد که از گروه تروریستی داعش که از سلاح های شیمیایی در شمال عراق استفاده کرده انتقام می گیرد.  وی گفت آنچه گروه تروریستی داعش مرتکب آن شده  (حمله شیمیایی)، بدون مجازات باقی نخواهد ماند و مرتکبان این جنایت، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.


البته در مواردی هم تروریست های داعش از "گاز خردل" یا "سولفور موستارد"  استفاده کرده اند که به عنوان یک عامل تاول زا ، بر روی سیستم تنفسی و گوارش تاثیرات مخربی را می گذارد و به همین دلیل است که تروریست های داعش از آن استفاده می کنند.


چرا داعش در عراق و سوریه از



**آیا "بعثیون"، تروریست های داعش را در استفاده از سلاح های شیمیایی آموزش می دهند؟

بر اساس گزارش‌های بازرسان سازمان ملل متحد، دیکتاتور سابق عراق (صدام حسین) از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۷ در موارد متعددی از بمبهای حاوی گاز خردل علیه رزمندگان ایرانی و نیز افراد غیر نظامی ساکن روستاها و شهرهای مرزی ایران و عراق استفاده کرده است و به نظر می رسد چون بخشی از عقبه داعش بعثیون هستند ، لذا تاکتیک استفاده از این تسلیحات توسط پس مانده های حزب بعث به داعش آموزش  داده شده است.

مقامات فدراسیون روسیه معتقدند که تروریست‌های داعش بیش از  چندین مورد  از تسلیحات شیمیایی  در عراق و سوریه استفاده کردند که در عین حال سازمان ملل (شورای امنیت این سازمان) هیچ واکنشی به این حملات نشان نداده است.

اگر به شاکله "شورای امنیت سازمان ملل متحد" نگاهی بیاندازیم،  می بینیم که آمریکا، فرانسه و انگلیس از اعضای دائم و دارای حق وتوی این شورا هستند که همواره در 5 سال اخیر از تروریست‌های داعش حمایت کرده‌اند و لذا عدم واکنش شورای امنیت به حملات شیمیایی داعش طبیعی است.



**خانم وزیر حامی داعش؟

ایالات متحده آمریکا و شخص وزیر خارجه سابق این کشور (شخص "هیلاری کلینتون") اذعان کرده بود که من به بیش از 100 کشور جهان سفر کرده‌ام تا اعلام موجودیت داعش در  "جزیره سینا"  را اعلام کنم که این موضوع دو گانگی سیاست‌های امپریالیسم را نشان می دهد.

وزير خارجه سابق آمريکا در کتاب خود با عنوان "گزينه‌های دشوار” سخنان غافلگير کننده‌ای را مطرح ساخته و اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمريکا با هدف تقسيم "غرب آسیا " است.


چرا داعش در عراق و سوریه از

چرا داعش در عراق و سوریه از


وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود با عنوان "گزینه‌های دشوار” سخنان غافلگیر کننده‌ای را مطرح ساخته و اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه است. هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که اخیرا در آمریکا چاپ شد، نوشته است: ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف 72 ساعت تغییر کرد.وی در ادامه آورده است: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در روز 5 / 7 / 2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم!

در حقیقت شورای امنیت سازمان ملل متحد در سیطره ایالات متحده آمریکا بوده و هر زمان این کشور تشخیص دهد،  شورای مذکور باید اقدام کند و هنگامی که تشخیص ندهد؛  شورای امنیت حق ندارد اقدامی انجام دهد.

غرب به رهبری آمریکا تشخیص می‌دهد که درباره حملات شیمیایی داعش در سوریه و عراق سکوت کند و این موضوع به دلیل آن است که ارتش سوریه و عراق در حال فتح تدریجی مواضع داعش هستند و "شکست داعش"،  خوشایند آمریکا نیست.

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
متسفانه هستند کسانی حتی در کشور خودمان، و در مسئولیت هم هستند ،غرب و مخصوصا آمریکا را ناجی بشریت میدانند ،غافل از اینکه همه مشکلات جهان اسلام زیر سر آمریکا ست.
آخرین اخبار