پیشنهاد آخر این هفته از دیدن تندیس‌های بازیافتی در پارک «بازیافت» و کتاب «شب‌های روشن» داستایوفسکی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینمای آخر هفته:

این هفته با رفتن به سینماهای هنر و تجربه می‌توانید با اولین تجربه دیگران شریک شوید و فیلم ساخته شده توسط وی را ببینید.

از تندیس‌های بازیافتی در جنوب تهران تا دنیای روشن داستایوفسکی

فیلم «نیمرخ‌ها» ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ می‌دهد و بازیگرانی چون بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، رویا نونهالی، هومن سیدی، امیرحسین رستمی، بهاران بنی‌احمدی، شیرین اسماعیلی و ... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.


تئاتر آخر هفته:

بعد از شروع سال جدید و آغاز یک هفته کاری چقدر خوب می‌شود تا آخر هفته را به جایی برویم که لبخند بر لبانمان نقش ببندد تا سختی کار از تنمان خارج شود.

از تندیس‌های بازیافتی در جنوب تهران تا دنیای روشن داستایوفسکی

نمایش «ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کوروش سلیمانی که  چند روزی از افتتاح آن نگذشته، با استقبال خوبی مواجه شده و می‌تواند انتخاب خوبی برای دیدن آن به همراه دوستان و خانواده خود باشد.

داستانی که از با شخصیت‌پردازی‌ها ذهن ما را به جاهلان قدیم اما نامردی‌های این دوره و زمانه می‌برد و در کنار خنده؛ پندهایی را هم به آن‌ها می‌آموزد.

گفتنی است؛ در این نمایش بازیگرانی چون: وحید آقاپور، محمد طیب طاهر، رامین سیاردشتی، ارسطو خوش رزم، محمدرضا آزادفر به ایفای نقش می‌پردازند.


کتاب آخر هفته:

زمانی که به خیابان انقلاب و کتابفروشی‌ها می‌روید آنقدر کتاب در سبک‌های مختلف خودنمایی می‌کند که نمی‌دانی کدامیک را خریداری نکنی!

این بار از یک نویسنده روسی که بیشتر از سرگذشت مردمی‌ عصیان زده، بیمار و روان‌پریش می‌نویسد کتابی را معرفی می‌کنیم تا همانند عکس روی جلدش شما را به دنیای یک میز چوبی قدیمی و یک گردسوز نیم سوز ببرد.

از تندیس‌های بازیافتی در جنوب تهران تا دنیای روشن داستایوفسکی

«شب‌های روشن» به نویسندگی داستایوفسکی نام کتابی است که با وجود کوچک بودن آن، می‌توانید پس از خریداری در کیف خود بگذارید تا در هر جای این کره خاکی که بودید آن را مطالعه کنید.

«شب‌های روشن» یا «شب‌های سپید» رمان کوتاه و متفاوتی از داستایوفسکی است. رمان کوتاهی که گرچه به اعتقاد منتقدان ادبی از شاهکارهای این نویسنده نیست اما رمان بسیار مطرحی است. این رمان جدای از جایگاه ادبی‌اش با سینما گره خورده است و حتی شاید بیشتر با اقتباس‌های سینمایی‌اش شناخته شده است. 


گالری آخر هفته:

دیدن تابلوی نقاشی با آن رنگ‌های زیبا و لطیفی که دارد می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر و نزدیک به خود کند.

از تندیس‌های بازیافتی در جنوب تهران تا دنیای روشن داستایوفسکی

گالری «اُ» مجموعه‌ای از آثار اخیر راضیه صدیقیان با عنوان «نقشه» را به نمایش می‌گذارد. شاید حکایت آغاز جهان است و یا پایان آن. نقشه‌هایی که تکرار دلیلی بر همسان بودن اجزایشان نیست، بلکه صرفا یک «اتفاق» است، شبیه آنچه در طبیعت رخ می‌دهد.


آخر هفته کجا برویم؟

از قدیم تا به امروز به خاطر حس کنجکاوی که درونمان وجود دارد، دیدن جاهای جدید و کشف آنها روح انسان را جلا می‌بخشد و حس خوبی را با خود به همراه می‌آورد. این هفته مکانی را به شما معرفی می‌کنیم که از دیدن تندیس‌ها انگشت بر دهان می‌مانید!

از تندیس‌های بازیافتی در جنوب تهران تا دنیای روشن داستایوفسکی

پارک «بازیافت» در محله علی‌آباد بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی‌پور در منطقه ۱۶شهرداری تهران قرار گرفته. در این بوستان تندیس‌های حیوانات با پسماندهای خشک و زباله‌های دورریختنی ساخته شده. بوستان «بازیافت» حاصل از مواد و وسایل دورریختنیِ و به منظور آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با مفاهیم علمی و کاربردی بازیافت در نظر گرفته شده. 

این مکان با توجه به ایده جدید و نو و زیبایی خاص و منحصر به فردش مکانی جذاب و خاطره‌انگیز برای بازدیدکنندگان و استفاده‌کنندگان فراهم نموده.



گزارش از: نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار