رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل از کاهش 18 درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حجت فتاحی با بیان اینکه 52 مورد از تصادفات جرحی است، گفت: در مجموع 9 نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی از 77 مورد تصادف در طرح نوروزی پلیس‌راه که از 25 اسفندماه تا 14 فرودین در جاده های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است خبر داد و افزود: بررسی تصادفات در تعطیلات نوروزی امسال نشان می‌دهد، واژگونی دلیل عمده تصادفات است.

به گفته رئیس پلیس‌راه استان اردبیل بیشترین تصادفات فوتی در محور پارس‌آباد- مشگین شهر به ثبت رسیده و با وجود اینکه در هفته اول تعطیلات نوروزی تصادف فوتی نداشتیم اما در هفته دوم تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

فتاحی با تأکید به اینکه 41 درصد از تصادفات ناشی از واژگونی خودرو است، ادامه داد: بعد از واژگونی سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین تعداد تصادفات را شامل می‌شود.

وی بیشترین ساعت وقوع تصادفات را 4 الی 8 عصر عنوان کرد و افزود: در 79/5 درصد از تصادفات سواری مقصر است. وی با بیان اینکه 35/6درصد از مقصران در تصادفات بومی هستند، اضافه کرد: در این مدت 52 جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.