دانشگاه های ساحلی کشور باید حداقل دارای یک دانشکده علوم و فنون دریایی و یا مرکز پژوهشي فعال باشند.

محمدمهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به وجود فرصت های بی نظیر پژوهشی در حوزه دریا و اقیانوس، هم اکنون خواستار اقدام عملی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور برای بهره برداری از این فرصت ها هستیم.

وی افزود: دانشگاه های ساحلی کشور باید حداقل دارای یک دانشکده علوم و فنون دریایی و یا مرکز پژوهشی فعال در این حوزه باشند.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: عملکرد و روش ما در بحث دریا باید معتمدانه، مسئولانه و دلسوزانه باشد و وارد عرصه های علمی آن شویم تا عقب ماندگی ها و بی توجهی های پیشین جبران شود.

**تشکیل گروه علوم و فنون دریایی یکی از گروه های برنامه ریزی برای توسعه علوم دریایی است

ایرانمنش، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: برای برنامه ریزی جدی در خصوص مباحث علوم و فنون دریایی می توان از ظرفیت های موجود در اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی استفاده کرده و در این راستا تشکیل گروه علوم و فنون دریایی به عنوان یکی از گروه های برنامه ریزی ششگانه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بستر لازم را برای توسعه این بخش فراهم می آورد.

همچنین وحید چگینی، رئیس مؤسسه ملی اقیانوس شناسی به طرح تأسیس پایگاه دائمی کشور در قطب جنوب اشاره کرد و افزود: طرح تأسیس پایگاه دائمی کشور در قطب جنوب یکی از طرح های کلان در زمینه اقیانوس است چنانچه در راستای این طرح خواستار مشارکت اعضای اتحادیه برای به نتیجه رسدن این طرح هستیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.