مسؤول ستاد اعتكاف همدان گفت: ثبت نام اعتكاف ماه رجب در همدان از 28 فروردين در مساجد جامع اين استان آغاز مي شود.

آغاز ثبت نام اعتكاف ماه رجب از 28 فروردين در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدي صلواتيان با بيان اينكه مراسم اعتكاف در استان همدان در 117 مسجد برگزار خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان براي شركت در مراسم معنوي اعتكاف مي‌توانند در روزهاي 28، 29 و 30 فروردين به مساجد جامع موجود در سطح شهرستان‌هاي استان مراجعه كنند.

وي با بيان اينكه مراسم اعتكاف در 13 مسجد شهرستان همدان برگزار مي‌شود، اظهار كرد: ثبت‌نام معتكفان در شهرستان همدان در مساجد جامع همدان، جورقان، قهاوند و مريانج انجام مي‌گيرد و دانشجويان مي‌توانند از دانشگاه‌ها اقدام به ثبت‌نام كنند.

صلواتيان خاطرنشان كرد: هزينه ثبت‌نام معتكفان همانند سال گذشته 40 هزار تومان در نظر گرفته شده البته اين مبلغ ممكن است در روستاها و شهرستان‌هاي مختلف متفاوت باشد؛ چرا كه مبلغ دريافتي با توجه به نوع غذا و امكانات متفاوت است.

مسؤول ستاد اعتكاف همدان تأكيد كرد: سن لازم براي ثبت‌نام در اين فريضه براي دختران 9 سال تمام و براي پسران 15 سال تمام است.

وي در پايان به كاهش 20 درصدي پذيرش معتكفان به علت پايان نيافتن مرمت و بازسازي مسجد جامع همدان خبر داد و عنوان كرد: متأسفانه به علت پايان نيافتن مرمت و بازسازي مسجد جامع توسط ميراث فرهنگي استان، در سال‌جاري جمعيتي در حدود هزار و 200 نفر محدوديت ثبت‌نام خواهيم داشت.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: اعتکاف ، ثبت نام ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.