خوزستان از سال 92 در زمینه اقتصاد مقاومتی فعال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛استاندار خوزستان گفت: خوزستان از آغاز بحث اقتصاد مقاومتی در کشور در سال 92 با تدوین سیاست‌های جدید اقتصادی از جمله بخشنامه خرید از داخل و بودجه بدون نفت، صدور دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های متعدد از جمله مبادلات مرزی عملا در اقتصاد مقاومتی فعال بوده است.

عبدالحسن مقتدایی افزود: خوزستان باید به این درک برسد که بر اساس داشته‌های خود در اقتصاد منطقه فعالیت کند.

وی با اشاره به بخشنامه بودجه‌ای اخیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور مبنی بر اولویت بندی اعتبارات بر اساس اهداف و الزامات اقتصاد مقاومتی گفت: طبق بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید در مدت یک ماه بسته هفت بندی اولویت‌دار در بخش‌های مختلف اقتصادی خوزستان آماده و تحویل این سازمان شود .

استاندار خوزستان افزود: چهار ردیف اعتباری جدید به بودجه خوزستان اضافه شده که از این طریق، سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار به خوزستان تزریق می‌شود؛ اگر این بودجه صیانت شود، می‌تواند برای خوزستان دایمی شود.

مقتدایی گفت: تجربه نشان داده که مدیریت استان خوزستان همیشه خود را با شعارها و تاکیدهای مقام معظم رهبری هماهنگ کرده و در مسیر سیاست‌های دولت پیش می‌رود.

وی افزود: زمانی که بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی خود را بر اقتصاد بدون نفت متمرکز کنیم، به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.