رئیس شعبه بانک ملی ایران در روسیه ابراز امیدواری کرد همکاری خود را با بانک‌های مهم این کشور به زودی آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: رئیس شعبه بانک ملی ایران، بزرگ‌ترین بانک خاورمیانه (غرب آسیا) در روسیه گفت امیدوار است در وضع فعلی که تحریم‌ها برداشته شده است ارتباطات و همکاری خود را با بانک‌های مهم روسیه به زودی آغاز کند.

بیشتر بانک‌های بزرگ روسیه در چند سال گذشته به علت تحریم‌های غرب علیه ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور روابط خود را با بانک‌های ایرانی قطع کردند.

رئیس شعبه بانک ملی ایران در روسیه موسوم به «میر بیزینس بانک» در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «ما باید روابط خود را با بانک‌های بزرگ از نو آغاز کنیم. ما اکنون این فرایند را آغاز کرده‌ایم و در زمان کوتاهی اجرایی خواهد شد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان برقراری روابط کارگزاری میان بانک‌های روسی و ایرانی در سال جاری میلادی گفت: «این کار در حال انجام است و امیدواریم در ماه آینده آغاز شود.»

به گفته وی، بانک ملی ایران اخیرا با بانک‌های وشتورگ‌بانک، ونشکونومبانک، گازپروم‌بانک و سبربانک درباره ازسرگیری همکاری‌ها مذاکره کرده است.

بانک ملی ایران در توافق اعتباری ایران-روسیه به ارزش پنج میلیارد شرکت داشت که براساس آن طرح های ایران که با صادرات و خدمات روسی مرتبط هستند تامین اعتبار خواهند شد.

انتقال و حل‌و فصل این پروژه‌ها توسط ونشکونومبانک و از طریق بانک ملی ایران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار