خانه احزاب قرار بود در انبساط فضای سیاسی کشور کمک کننده باشد، اما امروز در افتتاح محل اسکان خود عاجز مانده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام در آخرین روز از اردیبهشت سال گذشته، مجمع عمومی خانه احزاب در سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار شد. مجمعی که اصلی‌ترين ماموريتش، انتخاب هيات رئيسه موقت برای اصلاح اساسنامه بود. 

پس از اصلاح اساسنامه برای انتخاب هیئت رئیسه دائم، محمدحسن غفوری فرد به عنوان رئیس خانه احزاب انتخاب شد. پس از آن بود که انتخاب ساختمانی جهت شروع فعالیت‌های این تشکل، تبدیل به دغدغه شد.
 
بازگشایی خانه احزاب که از آن به عنوان یکی از وعده‌های دولت حسن روحانی مبنی بر توجه به تحزب‌گرایی و انبساط فضای سیاسی کشور یاد می‌شد، امروز حتی در افتتاح محل اسکان خود نیز عاجز مانده است. 

احزابی‌ها، اماکن مختلفی را برای شروع مجدد فعالیت‌های خود پس از 6 سال تعطیلی، در نظر گرفتند. از ساختمانی در خیابان وحدت اسلامی گرفته که به علت محدودیت وسعت پس زده شد تا خیابان سمیه، برزیل و این آخری خانه‌ای در جنوب تهران که به خانه "شعبان بی مخ" معروف است! که این خانه نیز در نهایت قسمت متحزبین شد. 

قرار بر این بود تا قبل از شروع انتخابات 7 اسفند، خانه احزابی‌ها، خانه‌دار شوند اما گویا خانه به دوشی ایشان تمامی نداشت. اکنون که 19 روز از سال 95 نیز گذشته، این تشکل صنفی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 

در این میان، احمد شریف  رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از تصمیم‌گیری درخصوص مکان خانه احزاب، در جلسه آتی شورای مرکزی این تشکل خبر داد.

شریف همچنین از گفت‌وگوهای محمدحسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب با وزیر کشور و شهردار تهران، برای تسهیل در سیر امور مربوط به تعیین مکان خانه احزاب اشاره کرد.

باید دید که آیا این بار شاهد به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات احزابی‌ها با مسئولین کشوری خواهیم بود یا این بار هم اوضاع مثل گذشته رقم خواهد خورد و افتتاحی در میان نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار