رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز ادامه راه گذشته که اجرای مفاد برجام است را ندارند.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پایبندی کشورهای متعهد به برجام اظهار داشت: برجام یک معاهده جهانی به حساب می‌آید و مصوبات شورای امنیت پشتوانه آن است از این رو طرفین متعهد به انجام تعهدات خودشان خواهند بود.

وی در ادامه افزود: برجام مانند قرادادهای بین‌المللی دیگر منعقد شده و هر کدام از طرفین اگر به تعهداتشان عمل نکنند، آن را نقض کرده و باید پاسخگو باشند.

شریف با اشاره به اینکه ایران به همه تعهداتش در برجام عمل کرده است، افزود: طرف مقابل ایران تعهداتی را به عهده گرفته که یکی از مهم‌ترین آنها لغو تحریم‌هایی بود که در راستای برنامه هسته‌ای به ایران تحمیل شده و قرار بود با اجرای برجام لغو شود اما ظاهرا مشکلات اجرایی پیدا کرده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با تاکید بر اینکه قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز ادامه راه گذشته که اجرای مفاد برجام است را ندارند، گفت: انتظار می‌رود همه طرف‌ها در برجام نسبت به تعهداتشان پایبند باشند البته اظهار نگرانی از آینده ایالات متحده وجود دارد که با حضور افراد تندرو، آنها پایبند به تعهداتشان نباشد که البته غیر ممکن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشوری مانند ایالات متحده که قصد حفظ وجه جهانی خود را دارد، بعید است با تغییر رئیس جمهور تعهدات خودش را زیر پا بگذارد هر چند که هر احتمالی وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار