ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی پیگرد قانونی دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ رياست‌جمهوری افغانستان در اعلاميه‎ای به كاربران شبكه‎های اجتماعی گفته است كه استفاده نادرست از ‌فضای مجازی، پيگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

در اعلاميۀ  ارگ آمده است كه شماري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي با سوءاستفاده از فناوري روز، به جعل متن شماري از احكام و فرامين رياست‌جمهوري مبادرت ورزيدند. در اين نامه ارگ رياست‌جمهوري آمده است كه انتشار اين‌گونه مطالب به هر‌دليلي كه باشد، علاوه بر اين‌كه غيراخلاقی و غيرقانوني است، زمينه را براي تخريب افكارعمومی نيز فراهم مي‌كند.

ارگ تأكيد كرده است كه جعل در اسناد به هر‌دليلي كه صورت گرفته باشد، نقض قانون بوده و پيگرد قانوني به دنبال دارد.

هشدار ارگ رياست‌جمهوری به كاربران شبكه‎های مجازی در حالی است كه در سال‌هاي اخير با پيشرفت فناوري و خدمات اينترنتی در اين كشور، شمار كاربران شبكه‌های اجتماعي مختلف مانند فيسبوك، توييتر و اينستاگرام به ميزان قابل‌توجهی افزايش يافته و اين كاربران ميليونی روزانه ميليون‎ها اطلاعات را ميان همديگر ردوبدل مي‎كنند.

ارگ در اين اعلاميه از كار‌بران شبكه‌های اجتماعی در افغانستان خواسته است كه اسناد تحريف‎شده و جعلي را كه در صفحات ‌اجتماعی‎ خود منتشر كرده‎اند، بردارند و به توضيح جعلی بودن اسناد نيز اقدام كنند. در اين اعلاميه آمده است، افرادی كه اطلاعات غلط و نادرست را در نتيجۀ اين اقدام كاربران ‎شبكه‎های اجتماعی مطالعه كرده‎اند و موجب دلهره‌شان شده است، اخلاقاً و قانوناً مستحق‎اند تا در اين زمينه به آنان توضيح داده شود و نيز از آن‎ها معذرت‎خواهی كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.