استاندار خراسان رضوی گفت : برای تحقق شعار امسال همراهی و همکاری بخش خصوصی ،مردم با دولت ضروری است.

لزوم تدوین سند اجرایی- عملیاتی اقتصاد مقاومتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، علی رضا رشیدیان در مراسم تقدیر از دست اندرکاران استقبال از بهار 95 با اشاره به شعار امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل افزود: با افزایش هم افزایی دستگاه های اجرایی برای ارتقا کارآیی، پرهیز از اسراف، جلوگیری از موازی کاری و صرفه جویی در هزینه ها می توان زمینه را برای عملیاتی شدن شعار سال فراهم کرد.
وی با اشاره به اقدامات دولت برای عملیاتی شدن سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور با هدف بررسی برنامه ها برای تحقق این مهم در سال 95 و همچنین در برنامه ششم توسعه یکی از مهمترین فعالیت های دولت در این خصوص است.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سال 95 علی رغم مشکلات دولت در تحصیل درآمدها،  برای تخستین بار صادرات غیر نفتی نسبت به واردات افزایش داشته و با طراز مثبت روبرو شده است.
رشیدیان با اشاره به اینکه در سال جاری یکی از اصلی ترین اقدامات دردستورکار نهادهای دولتی استان، تهیه طرح اجرایی-عملیاتی اقتصاد مقاومتی برای خدمت رسانی به زائران در چارچوب سند زیارت است، افزود: این سند با رویکرد مشهد 2017 برای ارتقای خدمات کمی و کیفی به زائران اجرایی می شود.
وی گفت: برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و شکوفایی ظرفیت های بخش خصوصی توجه به اقتصاد زیارت با هدف ایجاد اشتغال پایدار نیز دردستورکار قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پذیرایی مطلوب از زائران و مسافران در نوروز 95، نویدبخش آمادگی دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن برنامه های مشهد 2017 است خاطر نشان کرد:
 کمتر از 9 ماه دیگر این رویداد بزرگ جهانی در مشهد مقدس رخ خواهد داد، وماباید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور و استان زمینه برگزاری پربار برنامه های این مناسبت و پذیرایی از مسافران کشورهای اسلامی را فراهم کنیم.
رشیدیان گفت: امسال شهرداری و دستگاه های اجرایی دست اندرکار خدمات سفر،  با کاهش هزینه ها در کنار افزایش خدمات کمی و کیفی قدم مثبتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش 2.5 درصدی علاقمندی شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و ریلی علی رغم افزایش 10 درصدی آن، افزود: با وجود افزایش مسافرت ها با وسایل نقلیه شخصی در نوروز 95، آمار تصادفات جاده ای به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
در این مراسم از تمام مسئولان و بخش های فعال در برنامه استقبال از بهار 95 قدردانی شد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.