مناقشات منطقه ای از جمله مناقشه قره باغ با روش های مسالمت آمیز باید حل و فصل شود.

تاکید بر حل و فصل مناقشات منطقه ای با روش های مسالمت آمیز
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  وزیر امور خارجه کشورمان ٬ در پایان چهارمین نشست سه جانبه وزاری امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در رامسر به خبرنگاران گفت: اختلافات قره باغ امنیت منطقه را با نگرانی مواجه کرده است و آتش بس و حل و فصل مسالمت آمیز و منطبق با حقوق بین الملل از جمله موارد توافقی در بیانیه پایانی این نشست است.

محمدجواد ظریف این نشست را مفید اعلام کرد و افزود: حوزه ترانزیت، انرژی، توریسم ،گسترش مناسبات فرهنگی و توافق برای صلح و امنیت در منطقه نیز از دیگر موارد بیانیه پایانی این نشست بود.

وی با بیان اینکه برنامه کاری مشترک سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه برای دو سال آینده توافق شد، گفت: همه طرفها بر مواضع مشترک، رعایت حقوق بین الملل و اجرای صحیح توافقات از جمله برجام تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این نشست سه جانبه، تضمین اتحاد کشورهای اسلامی بویژه در اجلاس پیش روی سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار می شود نیز تاکید شد.

محمدجواد ظریف با بیان اینکه برای اطمینان از اجرای این تصمیمات، کمیته راهبری ایجاد می شود، افزود: جلسات مختلفی داشتیم و اگرچه بسیاری از تصمیمات اجرایی شد ولی همه تصمیمات این جلسات اجرایی نشد به همین دلیل، این کمیته راهبری تشکیل می شود.

وی افزود: معاونان سیاسی وزرای خارجه سه کشور در این کمیته که دائمی خواهد شرکت می کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پنجمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در کشور آذربایجان برگزار می شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ساری ، نشست مشترک ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.