مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی ۹ هزار و ۶۸۸ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی ضبط و امحا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی با اشاره به انجام 3 هزار و ۴۳۵ مورد بازدید از مراکز عرضه، تولید و فروش گوشت و فرآورده‌های گوشتی، افزود: تأمین بهداشت و سلامت غذایی بدون اغماض از سوی بازرسان کنترل شد.

وی افزود: در طول اجرای طرح ۲۰ اکیپ در هر روز و متشکل از ۴۸ نفر بازرس فنی فعالیت نظارت و بازرسی از مراکز تولید و عرضه را انجام داد و در نهایت نیز دستاورد بازرسی‌ها برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات بود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به ۲۱ مورد برخورد با خودروهای متخلف عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی تأکید کرد: این خودروها به صورت غیرمجاز فعالیت داشتند که توسط بازرسان تذکرات لازم به آن ها انتقال یافت.

صالحی گفت: در طول طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی ۱۸ پرونده تخلف را موردبررسی قرار دادیم و تیم مشترکی از دامپزشکی، علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی به صورت مداوم نسبت به بازرسی و نظارت کشتارگاه‌ها، کارخانه‌های فرآوری، کارگاه‌های بسته‌بندی، سردخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی، سفره‌خانه‌ها و تمامی مراکز فروش گوشت و فرآورده‌های گوشتی همت کردند.

وی با اذعان به فعالیت سه هزار مرکز تولید، عرضه و فروش گوشت و فرآورده‌های گوشتی بازرسی این تعداد را اقدام قابل‌توجهی دانست و تأکید کرد: به دلیل اهمیت تأمین سلامت غذایی و بهداشت عمومی بازرسان به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.