معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينکه مديريت پيشگيري از جرم با همکاري مردم امکان پذير است، بر نقش ظرفيت مردمي در راستاي ماموريت هاي ناجا تاکيد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ "جعفر كردلو" با اشاره به نقش ويژه ظرفيت هاي مردمي در پيشگيري از جرايم، بر ضرورت اجراي برنامه‌هاي آموزشي به عنوان موثرترين راه در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تاکيد کرد و گفت: افزايش سطح آگاهي مردم و آشنايي با آسيب هاي اجتماعي، يکي از موثرترين و موفق ترين راه ها در جهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه بخصوص براي قشر جوان و نوجوان جامعه است.

كردلو افزود: همکاري و تعامل با سازمان ها از جمله دانشگاه ها و مدارس، اجراي برنامه هاي آموزش همگاني در راستاي پيشگيري از آسيب ها و جرايم باعث جلوگيري از کشيده شدن جوانان به سوي آسيب ها و ناهنجاري ها مي شود ضمن اينکه اطلاع رساني و فرهنگ سازي صحيح نيز باعث ارتقاء احساس امنيت در جامعه مي شود.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد:پليس اخيراً با شناسايي نقاط آلوده و احصاء جرائم اهدافي مهم در خصوص کاهش ناهنجاري ها در سطح استان زنجان را دنبال مي کند.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان تصريح کرد: خدا را سپاسگزاريم که رضايتمندي اکثريت جامعه از عملکرد ناجا و پرداختن بيش از پيش به مقوله پيشگيري اجتماعي از جرم ما را بر آن داشت تا با نيروي مضاعف در اعتلاي ارزشهاي ديني و فرهنگي و اجتماعي قدم برداريم.

سرهنگ كردلو گفت : وظيفه ما پيشگيري اجتماعي است و كلانتري ها ي ما اكنون دو هويت انتظامي و اجتماعي داشته و پيشگيري از طريق آموزش همگاني و مشاوره در دواير مددكاري اجتماعي كلانتري ها صورت مي گيرد.

اين مقام مسئول در پايان افزود: پيشگيري اجتماعي يعني خود مردم را براي صيانت از خود و خانواده دخيل كرده و بايستي در اين زمينه از راه كارهاي علوم اجتماعي ، روانشناسي و حقوقي در جهت برقراري امنيت اجتماعي حداكثر بهره را ببريم


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.