با توجه به غیرفعال شدن «سامانه سمان» برای درج اطلاعات خبرنگاران اکنون «سامانه جامع رسانه‌های کشور» جایگزین سامانه قبلی شده تا خبرنگاران بتوانند با ثبت‌نام در این سامانه از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از به روی کار آمدن حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیل شدن سامانه سمان که مخصوص ثبت اطلاعات خبرنگاران و پیگیری صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری برای آنها بود به گوش رسید.

در این میان حتی انتظامی در صحبت‌هایی خبر از تعطیل شدن این سامانه داد اما آن زمان اشاره‌ای به راه‌اندازی سامانه جدید برای جایگزینی سمان نکرد.

اکنون در پرتال جامع رسانه‌ای وزارت ارشاد به آدرس اینترنتی www.e-rasaneh.ir بخشی راه‌اندازی شده است که مخصوص ثبت‌نام خبرنگاران می‌باشد. این بخش ضمن دارا بودن گزینه‌های سامانه سمان گزینه‌های جدیدی نیز نسبت به سامانه قبلی دارد که از آن جمله می‌توان به تفکیک بخش خبرنگاران از بخش درخواست برای آگهی و درخواست مجوزهای مختلف از معاونت مطبوعاتی اشاره کرد.

روند ثبت‌نام در این سامانه مشابه سامانه سمان است و خبرنگاران می‌توانند با وارد کردن مشخصات و آدرس ایمیل خود نام کاربری و رمز عبور به این سامانه را از طریق ایمیل دریافت کرده و سپس به تکمیل اطلاعات بپردازند.

با توجه به تعطیل شدن سایت سمان از این پس صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاران و ثبت مدارک مورد نیاز برای صدور این کارت از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور صورت می‌گیرد.

از نکات جالب توجه در این سامانه جدید بخش آزمون قانون مطبوعات برای کاربران است که به صورت اختیاری در سامانه قرار داده شده است.

با توجه به راه‌اندازی سامانه جدید و تعطیلی سایت سمان هنوز مشخص نیست که علت تعطیل شدن سامانه قبلی و راه‌اندازی سامانه جدید چه بوده است چرا که خبرنگارانی که پیش از این در سامانه سمان ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را ماه به ماه به روز می‌کردند اکنون باید از ابتدا به سامانه جدید مراجعه و روند ثبت‌نام خود را پیگیری کنند که این کار هدر رفتن وقت خبرنگاران را در پی خواهد داشت و بهتر بود که سامانه قبلی اصلاح و به روز شود.

کوچ خبرنگاران از «سمان»

کوچ خبرنگاران از «سمان»


کوچ خبرنگاران از «سمان»


کوچ خبرنگاران از «سمان»


کوچ خبرنگاران از «سمان»

منبع:فارس

انتهای ییام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.