کرمان؛

امحاء مواد خام دامی ناسالم در زرند

رئیس اداره دامپزشکی زرند گفت: بیش از 900 کیلوگرم فراورده خام دامی ناسالم در ایام نوروز ضبط و امحا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حسن لطفعلی پور با بیان این مطلب افزود: در بازرسی های انجام شده توسط اکیپ های نظارتی که از پیش از سال ساماندهی شده بود و به صورت ویژه بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی نظارت داشتند، مقدار 914 کیلوگرم فراورده ناسالم ضبط و معدوم شد.

وی گفت: این مقدار فراورده که شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و سایر فراورد ها بود از سطح رستوران ها و مراکز عرضه شهرستان جمع آوری گردید.
لطفعلی پور یادآور شد : یکی از رسالت ها و وظایف اصلی دامپزشکی حفظ بهداشت عمومی از طریق نظارت مستمر بر تولید و توزیع محصولات دامی می باشد .

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی همه احاد جامعه بایستی در امر نظارت بهداشتی همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه همشهریان با مشاهده هر گونه موارد غیر بهداشتی نظیر فقدان تاریخ مصرف فراورده ، هرگونه بوی نامتعارف، تغیر رنگ در فراورده و طریقه نگهداری غیر بهداشتی را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.
رئیس دامپزشکی زرند با اشاره به این موضوع که هیچ فروشنده ای حق این را ندارد که فراورده های منجمد را گرم یا محصولاتی که به صورت گرم تولید میشوند را منجمد نماید اعلام کرد: با هماهنگی بعمل آمده با ارگان های ذیربط با متخلفین بدون اغماض طبق مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: امحا ، مواد خام ، زرند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار