توافق ترامپ و کروز برای حذف کیسیک از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

دو کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای حذف کاندیدای سوم به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، تد کروز و دونالد ترامپ – دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – معمولا در هیچ مسئله‌ای اتفاق نظر ندارند. اما این دو کاندیدای جمهوری‌خواه به‌تازگی بر سر این مسئله که «جان کیسیک» – فرماندار ایالت اوهایو – باید از گردونه رقابت‌ها خارج شود، با یکدیگر به تفاهم رسیده‌اند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا نخستین منبعی بود که برای اولین بار از اتحاد پنهانی کروز و ترامپ برای بیرون راندن کیسیک از رقابت‌های انتخاباتی خبر داد. خبرهای به گوش رسیده از کمپین انتخاباتی این دو کاندیدا حاکی از آن است که آنها قصد دارند برای جلوگیری از تشتت آرا، کیسیک را حتی پیش از تشکیل مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در تابستان جاری در کلیولند، از جمع گزینه‌های قابل بررسی حذف کنند.

یکی از مشاوران ترامپ با تایید این خبر اعلام کرد که در حال حاضر هدف مشترک کمپین انتخاباتی ترامپ و کروز خارج کردن کیسیک از دور رقابت‌هاست زیرا تا وقتی که او به دنبال تغییرات گسترده در قوانین جاری حاکم بر کشور نباشد، نمی‌تواند خود را به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری به جامعه آمریکا معرفی کند.

کیسیک در حال حاضر هیچ بختی برای کسب آرای دستکم 1237 نماینده مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه ندارد و فقط می‌تواند پیروزی کاندیداهای دیگر جمهوری‌خواه را با تاخیر یا مشکل مواجه کند. وی تاکنون تنها در یک انتخابات اولیه در ایالت تحت فرمانداری خود پیروز شده است؛ در حالیکه طبق قوانین کنونی مجمع، هر کاندیدا برای آنکه به جمع کاندیداهای نهایی حزب جمهوری‌خواه راه پیدا کند، باید دستکم در انتخابات 8 ایالت پیروز شود. ترامپ از هم اکنون به دور نهایی رقابت‌های حزبی راه یافته است و پیش‌بینی می‌شود که کروز هم که تاکنون در انتخابات 5 ایالت پیروز شده است، پس از اتمام رای‌گیری در تمامی ایالت‌ها، با احراز شرایط لازم به جمع کاندیداهای نهایی حزب جمهوری‌خواه اضافه شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار