مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت : در مدت يك ماه گذشته با اجرای عملیاتهای خط کشی و ایمنی راههای شریانی ، 17 نقطه حادثه خيز حذف شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ داريوش نصر در گفتگو با برنامه راديويي ايستكلر با بيان مطلب افزود : 17 نقطه پرحادثه درمحدوده حوزهاي استحفاظي استان باهماهنگي پليس راه ونيروي انتظامي شناسايي شده بود كه گروه هاي راهداري ازاوايل اسفندماه عمليات راهداري را با استفاده از امكانات و منابع داخلي ادارات آغاز و تاپايان 25 اسفندماه سال گذشته به اتمام رسيد.

وي در ادامه افزود : با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته با پليس راه و نيروي انتظامي 67 نقطه حادثه خيز ديگر نيز در دستور كار برنامه هاي اداره كل قرارداد و در طي سه ماه آينده به اتمام ميرسد .

داريوش نصر با بيان اينكه عمليات خط كشي در صورت مساعد بودن شرايط آب و هوايي در جاده هاي آذربايجان غربي ادامه مي بايد و در عرصه افزايش ايمني و سفرهاي جاده اي استان نمي توان صرفه جويي كرد تصريح كرد : خط كشي خط هاي وسط جاده ها و راههاي شرياني استان در صورت مساعد بودن شرايط آب و هوايي در قالب 6 اكيپ راهداري صورت خواهد گرفت.

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي خاطر نشان كرد : از زمان آغاز اجراي طرح راهداري نوروزي در سطح استان ، عمليات راهداري با حضور 700 نفر پرسنل ، 454 دستگاه ماشين آلات سنگين و سبك و 67 باب راهدارخانه ثابت و مركزي جهت اسكان ضروري و ارائه خدمات به مسافران در آماده باش كامل بوده است .

نصر يادآور شد: كنترل و نظارت بر وضعيت جاده هاي آذربايجان غربي از سوي مركز مديريت راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان با بهره گيري از 38 دستگاه دوربين هاي نظارتي انجام مي شود كه در 6 ماهه آتي نيز ، 62 دستگاه ديگر به تعداد دوربين هاي نظارتي استان افزوده خواهد شد كه اين امر نقش بسزايي در كنترل سرعت مطمنه رانندگان و كاهش تصادفات رانندگي در سطح استان خواهد داشت .

وي با ابراز خرسندي از جذب 2 هزار تن قير رايگان گفت: اداره كل راه و شهرسازي براي اولين بار سطح استان موفق شد با همكاري روساي شهرستانها ، پيمانكاران و كارخانه هاي آُسفالت استان و شهرستانها با جذب 15 هزار تن آسفالت و 2 هزار تن قير بدون هزينه نسبت به ريزش برداري ، چاله پركني و آسفالت ريزي با استفاده از قير رايگان و آسفالت سرد در سطح استان و شهرستانها اقدام نمايد .

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي از كاهش 25 درصد تصادفات فوتي در سطح استان خبر داد و افزود : با توجه به بارشهاي كه در اوايل سال جديد با آن روبرو بوديم تصادفات فوتي در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد كاهش داشته است كه علت بيش از 30 درصد از تصادفات فوتي جاده ها عدم استفاده موتورسواران از كلاه ايمني بوده است كه اميدواريم در اين زمينه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در قالب برگزاري مانوري براي موتورسواران جاده اي شاهد كاهش آمار فوتي هاي موتورسواران در سطح استان باشيم .

داريوش نصر همچنين از معاون امور عمراني استانداري آذربايجان غربي و ديگر ارگانهاي خدمات رسان كه در اجراي موفق طرح نوروزي و كاهش تصادفات فوتي در استان نقش بسزايي داشته اند قدرداني كرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.