معاون سابق امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر جایگاه حوزه بهداشتی و پرچمداری آن در غرب کشور تأکید کرد.

حوزه بهداشت می‌تواند در غرب کشور پرچمداری کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسین عرفانی با قدردانی از همکاری مجموعه معاونت امور بهداشتی دانشگاه در دوران مسئولیت خود گفت: در دو سال و نیم فعالیت اینجانب شرایط برای خدمت در حوزه سلامت فراهم بود؛ به طوری که 15 پروژه و 10 برنامه توسط همکاران این مجموعه جمع‌بندی شد و لازم است از فرصت‌ها بخوبی برای رفع چالش‌های سلامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه با حمایت‌ها و اعتماد دکتر موسوی‌بهار و با همت تیم سلامت استان، قدم‌های مثبتی برداشته شد، گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته‎های زیر نظر کارگروه مورد توجه قرار گرفته است.

 معاون پیشین امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی در اردیبهشت‌ماه 93 از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ای با در نظر قرار دادن منوبات رهبری و دید کارشناسی مدیریت استان تدوین شد که با طرح شدن در جلسه‌های مختلف در شورای فرهنگی استان تأیید شد و در نهایت نامه با امضای استاندار به وزارت کشور ارسال شد و در شورای عالی فرهنگی کشور نیز معرفی شد.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت شکل گیری انسجام عالی درون‌سازمانی گفت: سلیقه‌های مدیریتی متفاوت است؛ اما نباید اصول کاری فراموش شود.

حسین عرفانی با بیان اینکه عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی بزرگترین مشکل است، گفت: توجه به تشکل‌های غیردولتی بویژه مجمع خیرین سلامت همواره در دستور کار است و رابطان سلامت و افراد خاص در این زمینه شناسایی شده‌اند.

وی افزود: تفاهمنامه‌های متعددی در زمینه مشارکت‌های مردمی انجام شد؛ زیرا ارتقای دیدگاه، آرا و نظرات مردمی باید مورد توجه باشد.

معاون پیشین امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود افرادی توانمند در حوزه بهداشتی استان همدان گفت: امید است به برنامه‌های راهبردی توجه شود تا کارهای اساسی در استان انجام شود.

عرفانی توجه به پژوهش را از اولویت‎های کاری دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پژوهش‌ها به سمت نیازها سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت می‌تواند در غرب کشور پرچمداری کند، به مثال‎های متعددی در این زمینه اشاره کرد.

وی، نیاز به سلامت را نیاز خفته کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه یک مجموعه است؛ اما حفظ حریم بهداشت در این مجموعه واجب است.

انتهای پیام/د
برچسب ها: بهداشت ، همدان ، غرب کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار