شماری از نمايندگان مجلس با انتقاد از نبود امنيت در شاهراه ميدان وردك – باميان می گويند كه به تازگی دو دانشجو از مسير اين شاهراه اختطاف و در برابر پول رها شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اسدالله سعادتی نماینده مردم دایكندی در مجلس نمایندگان گفت: "دو محصل و یك راننده سه روز پیش از مسیر شاهراه میدان ورك – بامیان و از نزدیكی یكی از پوسته های امنیتی ربوده شده و پس از سه روز شكنجه در برابر سه میلیون افغانی دوباره رها شدند."

 سعادتی افزود: در این مدت بارها به وزارت داخله و ریاست امنیت ملی تماس گرفته است ولی حتی یك مقام مسوول هم حتی تلفونش را پاسخ نداده است.

شیرین محسنی دیگر نماینده مردم دایكندی در مجلس نیز با انتقاد از عملكرد نهادهای ذیربط امنیتی به ویژه مقام های محلی ولایت میدان وردك گفت كه این دانشجویان از نزدیكی پوسته پولیس محلی ربوده شده و دوباره در نزدیكی پوسته ها رها شده اند و مقام های محلی میدان وردك نیز میدانند كه پوسته ها مربوط به كدام اشخاص اند.

خانم محسنی تاكید كرد كه احتمال دارد پوسته های امنیتی مسیر شاهراه در این رویداد دست داشته باشند.

غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردك در مجلس نیز ضمن ابراز نگرانی از نبود امنیت در این شاهراه یاد آور شد كه خانواده های این دانشجویان با وجود فقر و تنگ دستی چگونه سه میلیون افغانی را تهیه كرده اند.

  ناصری افزود:" از این كه مطابق قانون اساسی دولت مكلف به تامین امنیت جان و مال شهروندانش است و در این امر ناكام مانده است، باید حداقل خسارت مالی به خانواده های این دانشجویان را پرداخت كند."

از سوی دیگر، عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیز این حادثه را متاثر كننده خواند و گفت:" حالت اقتصادی یك محصل را همه درك می كنیم؛ حتما خانواده او دروازه به دروازه دویده تا برای رهایی فرزندان شان پول جمع آوری كرده اند."

 ابراهیمی به كمیسیون امنیت داخلی مجلس وظیفه داد تا این رویداد را بررسی با استجواب مقام های ذیربط بررسی كرده و دوباره به نشست عمومی مجلس گزارش دهد.

گفته می شود، این افراد زمانی كه از سمت دایكندی به سوی كابل در حركت بودند در منطقه جلریز میدان وردك ربوده شده بودند.
منطقه جلریز در شاهراه میدان وردك – بامیان همواره نا امن است.

سال گذشته نیز در این منطقه، طالبان بالای پوسته های پولیس محلی حمله كردند و بیش از صد پولیس محلی را كشتند و یا زخمی كردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار