کیومرث پوراحمد به دلیل تجربه شخصی با مادرشان تصمیم به بازسازی معضل آلزایمر در فیلم «کفشهایم کو؟» گرفت.

بهاره کیان افشار بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم «کفشهایم کو؟» گفت: کیومرث پوراحمد به دلیل تجربه شخصی با مادر عزیزشان که همه ما خیلی دوستشان داریم، تصمیم به بازسازی این معضل در فیلم «کفشهایم کو؟» گرفت.

وی تصریح کرد: گاهی برای بازسازی یک تجربه شخصی دردناک و دراماتیک، مشخصه‌های خاص سینما را کنار می‌گذاری و دلت را روایت می‌کنی؛ به نظرم در روند فیلم «کفشهایم کو؟» نباید این موضوع را فراموش کنیم و باید قدری خالصانه‌تر به این اثر نگاه کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: سال‌ها پیش وقتی برای اولین بار در مورد بیماری آلزایمر شنیدم فکر می‌کردم اینکه انسان حافظه‌اش را از دست بدهد به هیچ وجه مریضی تلخ و بدی نیست و فراموشی بخشی از خاطره‌های بد آدم خیلی هم خوب است.

وی افزود: اما بعدها متوجه شدم این بیماری چقدر وحشتناک است؛ چرا که به تدریج تمام سیستم اعصاب بدن مختل می‌شود و انسان عکس‌العمل‌هایش را نسبت به حیاتی‌ترین مسائل زندگی از دست می‌دهد. به طوری که حتی نیازهای اولیه زندگی مانند بلع را فراموش می‌کند و این یکی از تلخ ترین اتفاقات جهان است.

گفتنی است؛ «کفشهایم کو؟» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد کارگردان برجسته کشورمان است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در حال حاضر روی پرده سینماهای کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار