بازرس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان گفت: فروش صنایع‌دستی در طول ایام نوروز امسال به نسبت زمان مشابه سال گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان :احمد روزدار پیرامون آمار فروش محصولات صنایع‌دستی اصفهان در طول ایام نوروز اظهار داشت: به‌طور تقریبی 500 مغازه و فروشگاه صنایع‌دستی در میدان امام اصفهان وجود دارد که درآمدهای متغیری را در طول ایام نوروز داشتند اما درآمد آن‌ها به‌طور میانگین روزانه 2 تا 3 میلیون تومان بود.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته میانگین فروش هر مغازه صنایع‌دستی در میدان امام 5 میلیون تومان بود که به دلیل رکود حاکم بر بازار صنایع‌دستی اصفهان شاهد کاهش 40 درصدی فروش این صنایع در 6 ماهه دوم سال گذشته و ایام نوروز بودیم.

بازرس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته توسط فروشگاه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز بیان کرد: اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در میدان امام قدیمی و سنتی هستند و کمتر شاهد بروز تخلف در بین این فروشندگان هستیم اما افرادی که مغازه‌ها را برای 20 یا 30 روز اجازه کردند به خاطر کسب اجاره‌بها و سود به تخلفاتی نظیر فروش اجناس غیر ایرانی و تقلبی پرداختند.

وی تصریح کرد: در طول ایام نوروز 32 مغازه به دلیل فروش صنایع‌دستی تقلبی و اجناس خارجی پلمپ شد.

روزدار گفت: تابلوهای قلم‌زنی، دیوارکوب، میناکاری، قلمکاری، ترمه، ملیله‌دوزی و سفال به ترتیب بیشتری فروش را در ایام نوروز داشتند .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار