معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: از محل صندوق توسعه ملی و برای مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 357 میلیارد تومان اعتبار برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی با بیان اینکهاز محل صندوق توسعه ملی و برای مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل بیش از هزار و 357 میلیارد تومان اعتبار برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک در چهار فاز اجرایی می‌شود که نقطه قوتی برای اشتغالزایی افراد جویای کار و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی تا 1.5 میلیون تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جهاد کشاورزی اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در نظر گرفته است، افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و در مسیر تحقق اهداف کلان اقتصادی در حوزه کشاورزی بسترها و زمینه‌های مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه چندین سال است که مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد درون‌زا و مولد است تاکید مکرر دارند، افزود: بخش کشاورزی بهترین بستر را می‌تواند در تحقق این امر با رویکرد عملیاتی و کارآمدی فراهم آورد.

پرتوی تصریح کرد: نقش محوری توسعه مولفه‌های اقتصادی در بخش کشاورزی برای ما بسیار با اهمیت است به طوری که با این رویکرد علاوه بر خوداتکایی داخلی می‌توانیم ترفندهای دشمنان را نیز به سرعت در حوزه تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی برطرف کنیم.

وی حمایت از تولید داخلی و بهینه کردن مصرف به همراه افزایش بهره‌وری را از اهم برنامه‌ریزی‌ها و رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی در تحقق شعار سال اعلام کرد و یادآور شد: حفاظت از منابع خاک، احیا و ساماندهی اراضی، تجهیز و توسعه منابع انسانی و بهبود نظام بهره‌وری را از مولفه‌های اساسی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی توصیف کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه تامین امنیت غذایی اصلی‌ترین هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی در رسیدن به توسعه پایدار تولید به ویژه محصولات استراتژی نظیر گندم و دانه‌های روغنی است،بیان کرد: در این زنجیره باید توان تولید و رکوردزنی را در این بخش به عنوان اولویت جدی مدنظر قرار دهیم.

پرتوی اظهار کرد: بیشترین تاکید ما بر توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک و همچنین توسعه بیمه محصولات کشاورزی و دامی است که قطعا در این دوبخش امسال یک حرکت و اقدام اساسی و به موقع را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.