شاعر و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری نیاوران معتقد است كه یك دهه برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره و حمایت‌های ویژه آن از جوانان، توانسته استعدادهای نوظهوری را به عرصه ادبیات معرفی كند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سید عباس سجادی شاعر و ترانه سرا شایعات پیرامون جشنواره‌ها را كه توسط بعضی افراد مطرح می شود امری عادی دانست و بیان كرد: این قبیل شایعات معمولاً توسط كسانی كه اثر آن ها در جشنواره‌ها انتخاب نمی‌شود، مطرح می شود كه به بی اعتبار نشان دادن ارزش علمی جشنواره‌ها مشغول هستند؛ در صورتی كه باید گفت برای ارزیابی مفید بودن یا نبودن جشنواره ها ملاك های دیگری نیز وجود دارد.

وی در خصوص جشنواره شعر و داستان جوان سوره كه تاكنون ره آوردهای مثبتی را برای ادبیات كشور داشته، بیان كرد: برگزاری این جشنواره در زمانی كه فرصت كمتری برای جوان ترها در سایر جشنواره ها فراهم است، می تواند تحولی شگرف را در جریان ادبی كشور ایجاد كند.

سجادی ادامه داد: یك دهه برگزاری این جشنواره گواه بر تأثیرگذاری آن است و می‌توان گفت كه با حمایت‌های ویژه خود از جوانان، توانسته استعدادهای نوظهوری را در عرصه ادبیات پرورش دهد. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری نیاوران، تولید محوری را از ویژگی های این جشنواره توصیف كرد و اظهار داشت: این فرصتی را كه فراهم می شود باید مغتنم بشماریم و معتقد باشیم كه هنرمندان با كوله‌باری از تجربه هایی كه از مطالعه آثار دیگران و نقد هنرمندان دیگر كسب می كنند، می توانند در جهت ارتقای سواد ادبی خود برآیند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار