مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: از 26 اسفند ماه پارسال تا 12 فروردین بسیاری از باغات ملایر دچار سرمازدگی شدند که این سرمازدگی از 5 تا 35 درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار سرمازدگی 5 تا 35 درصدی درختان میوه در ملایرگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛غلامحسین تقوی با بیان اینکه میزان محصول خسارت‎دیده بیش از ‎هزار و 700 تن است افزود : ارزش ریالی خسارت بیش از 8 میلیارد تومان است.


وی با بیان اینکه 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ملایر زیر پوشش محصول بادام آبی است، گفت: میزان خسارات در محصول بادام آبی در سرمازدگی بهاره امسال 25 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر میزان زیر کشت باغات شهرستان به بادام دیم را هم ‎هزار و 500 هکتار بیان کرد و افزود: خسارات وارد شده از سرمازدگی به محصول بادام دیم هم 30 درصد گزارش است. غلامحسین تقوی میزان باغات زردآلو در این شهرستان را هم 160 هکتار و خسارت وارده به این محصول را هم در سرمازدگی بهاره امسال 35 درصد بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: 3 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر هم زیر کشت گردو است که میزان خسارات وارده به باغات گردو هم 5 درصد اعلام شده است.

غلامحسین تقوی با بیان اینکه در دیگر محصولات مانند سیب و آلبالو تاکنون سرمازدگی نداشته‎ایم، گفت: مزارع گندم هم دچار سرمازدگی نشده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.