معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه استراتژی برنامه های سال گذشته حوزه فرهنگی و دانشجویی را تبدیل شعار همدلی به عمل عنوان کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دکتر سید جلیل موسوی گفت : با توجه به اینکه یکی از برکات نماز بعنوان شجره طیبه ی که میوه های آن تواضع ،شرح صدر ، اخلاق نیک، اخلاص، صبر واستقامت ،ایمان به کار،نظم وانضباط است ، همدلی در بین افراد می باشد که در طی سال گذشته جلسات متعدد در رابطه با نماز برای کارکنان و دانشجویان برگزار شد .

وی افزود : پاسداشت و احترام به ارزشهای دینی و اجتماعی از نشانه های توسعه بوده و موجب همدلی می گردد چراکه توجه به معنویات و آموزه های دینی باعث ذکر نام و یاد پروردگار گردیده که آرامش دهنده دلهاست و باعث محبت بین انسانها و همدلی می شود .

بر این اساس در سال 1394 دانشگاه علوم پزشکی میزبان عاشق دلان شب های قدر گردید و شاهد برگزاری شایسته این مراسم ارزشمند و پر فیض در ستاد دانشگاه بودیم و توانستیم ضمن بهره گیری از این فرصت برای بندگی و تقرب به خداوند ، در راستای رسالت و وظایف فرهنگی خود نیز حرکتی ماندگار و تاثیر گذار داشته باشیم .

بی شک برگزاری مراسم شب های قدر در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اوج فعالیتهای فرهنگی دانشگاه بوده و برگزاری بدون حاشیه و همراهی سازمانهای در گیر در این راستا نماد کامل همدلی و همزبانی بود.

تحقق همدلی از شعار به عمل تحقق همدلی از شعار به عمل

دکتر موسوی در ادامه به برگزاری بسیار خوب انتخابات شوراهای صنفی بعنوان عامل مهم همدلی در بین دانشجویان اشاره کرده و گفت : یکی از سیاستهای اصلی حوزه دانشجویی دانشگاه استفاده از صاحبان فرآیندها در اداره کرد امور می باشد و مقوله شوراهای صنفی ضمن اینکه موجب نیل به این هدف می شود منجر به توانمندی ،کسب تجربه ، کسب مهارتهای زندگی ، آموختن شیوه ارتباط با دیگران ، کارگروهی ، آموختن حل مسئله به روش منطقی ، بهبود تفکر ، ساختن شخصیت برای دانشجویان شده و در یک کلام موجب تقویت و ارتقاء زمینه های همفکری و همدلی در بین آنان می گردد که خوشبختانه بصورت بسیار زیبایی در دانشگاه انجام گرفت .

وی تصریح کرد : فعالیت تشکلها و کانونهای دانشجویی نیز در سال گذشته بسیار چشمگیر بوده که خود عامل مهمی در تقویت روحیه مشارکت و همدلی در امور بود.

تحقق همدلی از شعار به عمل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه به مهمترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشگاه در سال گذشته اشاره کرده و گفت : میزبانی و برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اوج فعالیت های ورزشی دانشگاه بوده و این رویداد بزرگ ورزشی ، یکی از بزرگترین و مهمترین برنامه های فرهنگی ، ورزشی و دانشجویی در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی بود که با حمایت ریاست دانشگاه و همدلی و تلاش کارکنان زحمتکش حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی و همچنین هماهنگی و همکاری صمیمانه سازمانهای ذیربط با سر بلندی و سر افرازی و موفقیت به انجام رسید که برگ زرینی بر تاریخ فعالیت فرهنگی ورزشی دانشگاه افزود.

تحقق همدلی از شعار به عمل

وی اضافه کرد : البته ورزش یک عامل بسیار مهم در تقویت روحیه همدلی است و با حمایت جدی ریاست دانشگاه اقدامات ارزشمندی در جهت تجهیز سالنهای ورزشی و خوابگاههای دانشجویی به انواع تجهیزات ورزشی و بدنسازی ، بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی در سایت نازلو ، اجرای مسابقات ورزشی به مناسبتهای مختلف در دانشگاه ، حضور کارکنان و دانشجویان در مسابقات ورزشی استانی و ملی شاهد همدلی زاید الوصفی در بین کارکنان و همچنین دانشجویان هستیم .

تحقق همدلی از شعار به عملتحقق همدلی از شعار به عمل

وی افزود : اساس برنامه های فرهنگی و دانشجویی انجام یافته در سال گذشته بر پنج اصل صداقت ، قانون مداری ، تقویت همدلی ، استفاده از صاحبان فرآیند ها و اجرای برنامه های اثر گذار با هزینه کم بود و در تمامی برنامه رعایت اصل اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی برخوردار بود ، به عبارت دیگر هزینه های فرهنگی باید درست ، به موقع و اثر گذار باشند و در این بین استفاده از توان و پتانسیل های موجود در استان و همچنین انجام کارهای مبتکرانه و خلاقانه در اجرای موفق این برنامه ها نقش اصلی را داشت.

دکتر موسوی همچنین گفت :باید از فرصتهای فرهنگی بخوبی ، مناسب ، و به موقع جهت فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده شود و این امر نیازمند عزم ملی ، همدلی ، همکاری ، تلاش و جدیت و در یک کلام عشق به کار فرهنگی است و همه در این مسئولیت خطیر و مهم سهیم و شریک هستند .

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه با اشاره به شعار سالجاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت : اعتقاد ما بر این است که از سطحی نگری در امور فرهنگی بپرهیزیم و از اتلاف منابع برای اجرای برنامه های کم اثرجلوگیری نماییم و در عوض با اصل ابتکار و خلاقیت ، نسبت به برنامه ریزی برای انجام برنامه های تاثیر گذار با هزینه پایین تلاش نماییم و بی تردید برای سالجاری نیز اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کارهای ما قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.