طبق مصوبه مجلس؛

احداث هرگونه سکونتگاه در محدوده ایمنی نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای ممنوع است

با تصویب مجلس احداث هرگونه سکونتگاه در محدوده ایمنی نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای ممنوع است.

احداث هرگونه سکونتگاه در محدوده ایمنی نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای ممنوع استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 16 فروردین ماه) در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، ماده 29 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس، ماده 29 لایحه مذکور تصریح می‌کند: هرگونه احداث مستحدثات جدید، تملک، جابجایی، صدور سند و تغییر کاربری اراضی در محدوده ایمنی نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای به عنوان سکونتگاه‌ دائم ممنوع است و حقوق صاحبان حق در اراضی و املاک واقع در محدوده مذکور، براساس لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب شورای انقلاب 13/11/1358 تامین می‌گردد. تملک و تصرف املاک مذکور پس از توافق یا کارشناسی و پرداخت نقدی یا غیرنقدی بهای آن به مالکان که به موجب قانون مذکور تعیین می‌شود، امکانپذیر است.

تبصره 1_ الزامات، مقررات و مصوبات نظام ایمنی هسته‌ای کشور که توسط مرکز نظام ایمنی سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای و پرتوی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی، غیر دولتی مرتبط، لازم‌الاجرا است.

تبصره 2_ آئین‌نامه اجرایی این ماده ظرف مدت یکسال پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان انرژی اتمی ایران تهیه می‌شود و با پیشنهاد مشترک این سازمان، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیئت زویران می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار