مطالعات حاکی از آن است که استفاده طولانی‌مدت از لنز می‌‌تواند سبب بروز تغییراتی در باکتری‌های موجود در چشم شود و آن‌ها را شبیه به باکتری‌های پوستی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه نکردن و عدم نگهداری صحیح از لنزها موجب بروز مشکلات چشمی می‌شود و حتی در برخی شرایط می‌تواند سب نابینایی فرد شود.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که استفاده درازمدت از لنزها می‌تواند سبب بروز تغییراتی در باکتری‌های موجود در چشم شود و سبب شود که این باکتری‌ها شباهت زیادی به باکتری‌های موجود در پوست پیدا کند و ضرر بیشتری را به چشم‌ها برساند.

افرادی که از لنز استفاده می‌کنند بیشتر از افراد دیگر در خطر عفونت‌های باکتریایی از طریق این لنزها هستند. استفاده طولانی مدت از این لنزها می‌تواند چشمان ما را لانه قارچ‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌هایی کند که از طریق این لنزها بوجود آمده است. زمانی که ما لنزها را از چشم درمی‌آوریم و در مایع مخصوص قرار می‌دهیم ممکن است آن‌ها در معرض برخی میکروب‌ها و باکتری‌ها قرار گیرند. برخی از این میکروب‌ها و باکتری‌ها که شبیه باکتری‌های پوستی است می‌توانند در طولانی مدت به قرنیه چشم نفوذ کنند. 

با وجود اینکه مواد طبیعی که در چشم وجود دارد، می‌تواند جرم‌های موجود در آن را از بین ببرداما باکتری‌ها و جرم‌های موجود در چشم نیز به این علت که می‌توانند به‌راحتی خود را با محیط‌های جدید وفق دهند بسیار شایع هستند و به‌راحتی از بین نمی‌روند.


منبع: Medical Daily


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار