کره شمالی با نابهنگام خواندن تحریم‌های اخیر سازمان ملل اعلام کرد این موضوع می‌تواند باعث آغاز یک حمله هسته‌ای به آمریکا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی، که بالاترین نهاد نظامی این کشور شمرده می شود روز دوشنبه، «نیروهای متخاصم» تحت رهبری آمریکا را به محاصره کردن این کشور متهم کرد.

کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی در بیانیه ای در این باره اعلام کرد محاصره این کشور همانند محاصره لنینگراد در زمان جنگ دوم جهانی و محاصره کوبا در زمان بحران موشکی جنگ سرد است.

در این بیانیه که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد همچنین آمده است تحریم های اخیر سازمان ملل علیه پیونگ یانگ که برسر برنامه تسلیحات هسته ای این کشور اعمال شده است، «نابهنگام» و نوعی خودکشی قلمداد می شود و می تواند باعث ایجاد یک حمله هسته ای به آمریکا شود.

سخنگوی کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی همچنین اعلام کرد تحریم های اعمال شده علیه این کشور، اقدام «آمریکا و دیگر نیروهای متخاصمی» است که قاطعانه و «به صورت گروهی» در پی ضربه زدن به کره شمالی هستند تا «این کشور را ببلعند.»

وی گفت: «محاصره لنینگراد که باعث ایجاد ترس و وحشت در قلب مردم شد، و بحران کاراییب در دوران جنگ سرد، می تواند با اوضاع کنونی درباره کره شمالی شباهت داشته باشد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
دقیقا همون اشتباه رو دارن در مورد ما هم میکنن یعنی پیروی از آمریکا در تحریم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقا این کره شمالیها اینقدر که از سازمان ملل که مجوز قتل عام اونا رو تو جنگ کره صادر کرد متنفرن از آمریکا نیستن . خدا لعنت کنه آمریکا رو سازمان ملل رو مجبور کرد مجوز حمله به کره رو بده و حالا همه دنیا باید به آتیش اون بسوزن . به نظر من دنیا برای جبران پیروی از آمریکا در جنگ کره و اینکه به کره ای ها بفهمونن که غلط کردن باید تحریم های کره شمالی رو کلا نقض کنن
آخرین اخبار