حسرت ابتکار از کاشت برنج با آب تمیز +عکس

این روزها که بسیاری از شالیزارهای برنج با آب چاه تغذیه می شوند ،خوشا شیراز و مردمانش که خبرهای خوبی برای کشت برنج شنیدند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس زیر خواستار کشت و کار هر استان بنا به شرایط اقلیمی و آب وهوایی خود شد.

حسرت ابتکار از کاشت برنج با آب تمیز+عکس

ابتکار در این پست نوشت: خبر ممنوعیت کشت برنج با آب چاه دراستان فارس، خبر بسیار خوبی است. چرا که نشان می دهد اصلاح الگوی کشاورزی کشور با توجه به محدودیت منابع آب مد نظر قرار گرفته است.

سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشاورزان خواسته تا از کشت محصولات با نیاز آبی بالا با توجه به کم آبی و خشکسالی در این استان بپرهیزند و در سال 95 کشت شلتوک (برنج) با بهره گیری از آب چاه های کشاورزی و منابع آبی زیرزمینی در این استان ممنوع شده است؛ چنانچه در سال زراعی قبل هم شاهد کاهش 18 درصدی سطح زیرکشت برنج در این استان بوده ایم.

این اتفاق البته باید هر چه سریع تر در سایر استان ها به ویژه اصفهان رخ دهد و تطبیق شرایط آبی و اقلیمی کشور با الگوهای کشاورزی و حتی صنعتی و شهری اعمال شود. همگان باید بدانیم اگر برای کاری اقتصادی، تالابی خشک شود، ضرر آن به لحاظ اقتصادی و اجتماعی چندین برابر توقف آن فعالیت اقتصادی است.

خوشبختانه موضوع توقف کشاورزی با نیاز آبی بالا اکنون در هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو و در سطح کلان صورت می گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار