بودجه سال 95 شهرداری اصفهان به تصویب شورای شهر رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با شعار امسال و تاکید ایشان بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی در این جهت در شهرداری اصفهان موقعیتی ایجاد خواهد شد تا بتوانیم گام های موثری را در این رابطه برداریم.
ندا واشیانی پور با تاكيد بر اينكه يكي از حساسيت هاي ويژه شوراي شهر در دوره چهارم موضوع اقتصاد مقاومتي است، تصريح كرد: بودجه 95 شهرداري براساس مولفه هاي اقتصاد مقاومتي تصويب شده است.
وی با اشاره به تدوین آمارنامه شهر اصفهان در سال 93 افزود: در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر از طرف شهرداری آمارنامه شهر اصفهان در سال ۱۳۹۳ ارائه شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این آمار نامه در 20 سرفصل از جمله سرزمین و آب و هوا، جمعیت، نیروی انسانی، کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و برق، مسکن و ساختمان، بازرگانی، بازارهای مالی، امور قضایی، بهزیستی و تامین اجتماعی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و ورزش و گردشگری، مدیریت شهری، بودجه شهری، هزینه و درآمد خانوار و شاخص های قیمت با همکاری 60 نهاد و ارگان تهیه و تدوین شده است.
واشیانی پور خاطرنشان کرد: تهیه آمارنامه اصفهان با هزار و 800 نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است و نتایج آن در تصمیم گیری های آینده موثر خواهد بود و نسخه همراه آن در حال تهیه است.
وی اظهارکرد: در روز گذشته نیز ، لایحه پیشنهاد نام گذاری یک خیابان اصلی، دو خیابان فرعی، پایانه، یک بوستان، دو پل عابر پیاده و چهار بن بست را که در کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی مورد بررسی قرار گرفت، تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طرح پیشنهادی شش نفر از اعضای شورا در خصوص مزایا و فوائد ارزیابی و عارضه سنجی ترافیک در ساختمان ها و ابنیه با اعلام نظر کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به کمیسیون تلفیق جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شد.
واشیانی پور افزود: یکی از تاکیدات شورای چهارم توجه جدی به سیما و منظر شهری بوده و هست لذا در این رابطه جلسات متعددی با حضور شهردار اصفهان تشکیل شد که منتهی به اجرای طرح های متنوعی در اسفند ماه سال ۹۴ گردید که به نظر می رسد رضایت حداکثری شهروندان عزیز و مسافران را به همراه داشته است.
وی بیان کرد: پیشخوان اول طرح های سازمان که در هفته زیباسازی افتتاح شد شامل بیش از ۷۰ طرح بود که می توان در چهار بخش نورپردازی، المان های حجمی، دیوارنگاره و اصلاح دیوارهای بتنی آن را تقسیم کرد.
واشیانی پور موارد این طرح را نام برد و گفت: نورپردازی، دیوارهای رنگی خیابان های آبشار، نور، فیض، نورنگاره ها در ۵۰ نقطه با موضوع هفت سین، المان های نوروزی در ۲۰ نقطه ، المان های حجمی شامل دو دسته اساسی نماد و آبنماد که متحرک بودن بعضی از نمادها و آبنماد که برای اولین بار در کشور اجرا شده از این دست موارد می باشد.
وی افزود: همچنین آبنمادهای سه طرح نذری، بدرقه و مطالعه افتتاح شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به غرفه های تفریحی فراغتی در محورهای صفه، فدک و میدان امام علی(ع) در ایام نوروز گفت: در مجموع ۱۸ طرح را در این امر به اجرا رساندیم.
واشیانی پور تصریح کرد: دیوار نگاره ها شامل ۴۰ طرح در موضوعات هویتی، طبیعت، دفاع مقدس و مذهبی و بخش دیوارهای بتنی در حلقه سوم ترافیکی شامل معرفی دوره های معماری اصفهان و معرفی شهدا می باشد.
وی اضافه کرد: اجرای فاز اول این طرح در بزرگراه شهید همت، زیرگذرهای درون شهری با موضوع معرفی هنرهای اصفهان، هنر قلمزنی در زیر گذر کاوه، هنر قلمکاری در زیرگذر تمدن و با حضور استاد صادق زاده هنر تذهیب و نگارگری در زیرگذر قدس انجام شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تحولی عظیم در موضوع زیباسازی شهری گفت: باید از تاکیدات بلند مدت اعضای شورای شهر در این زمینه تشکر کرد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
واشیانی پور از عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر تشکر کرد و افزود: این ستاد به نمایندگی از مردم اصفهان حق میزبانی را به شایستگی ایفا کردند. وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های اعضای شورای شهر اصفهان در ایام نوروز این بود که بتوانیم شهر اصفهان را به عنوان شهری زیبا که پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام می باشد و دارای ظرفیتهای گردشگری بسیار شایسته ای است به هموطنانمان معرفی کنیم.
وی افزود: در سال جدید علاوه بر اجرای طرح های زیباسازی برنامه های متنوع و متعددی در شهر اصفهان در نوروز اجرا شد که منجر به ایجاد نشاط دربین مردم شد .
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: این برنامه ها شامل 62 عنوان برنامه تفریحی فرهنگی در طول 15 روز بود که در محورهای باغ فدک؛ صفه، ناژوان، پل خواجو و میدان امام علی(ع) در قالب جشنهای عیدانه برگزار شد.
واشیانی پور خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری در قالب 50 تور یک روزه داخل شهری با متوسط 35 نفر برای هر تور در ایام نوروز در هفت مسیر گردشگری و برگزاری دو تئاتر طنز هر کدام به مدت ده شب در دو سالن ادب و فرشچیان انجام شد از دیگر اقدامات ستاد نوروزی شهر اصفهان بوده است.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.