زاهدان؛

روستای تاریخی تیس میزبان شمار زیادی از مسافران نوروزی

رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس گفت: به دلیل دارا بودن جذابیت‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، روستای تیس پذیرای شمار زیادی از مسافران در ایام نوروز بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رشید امیدی افزود: روستای تاریخی تیس با بیش از 8 اثر ثبت شده ملی تنها روستایی است که در محدوده 14 هزار هکتار اراضی منطقه آزاد چابهار واقع شده که به دلیل دارا بودن جذابیت‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری پذیرای شمار زیادی از مسافران به خصوص در ایام نوروز بوده است.
وی ادامه داد: برای اسکان مسافران نوروزی این کمیته نسبت به راه‌اندازی 6 واحد مسافر کاشانه و آماده‌سازی و تجهیز 4 مجتمع مدارس اقدام کرده که باعث جذب و رضایتمندی مسافران شده است.
امیدی بیان کرد: تامین آب شرب مراکز اقامتی، نظافت مرتب و مستمر و جمع‌آوری زباله‌های روستا با به کارگیری 13 نفر نیروی خدماتی، هماهنگی با ستاد مسجد جامع تیس برای بازدید مسافران از مسجد جذاب و تاریخی روستا از دیگر اقداماتی بوده که در ایام نوروز انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه غارهای سه‌گانه از دیگر اماکنی بوده‌اند که بیشترین تعداد مسافران برای بازدید مراجعه کرده‌اند، افزود: با هماهنگی قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر سازمان منطقه آزاد جابهار ضمن فراهم کردن زمینه بازدید مسافران نسبت به استقرار نگهبان در مجموعه غارهای سه گانه اقدام لازم صورت گرفته است.
انتهای پیام/
برچسب ها: روستای ، تاریخی ، تیس ، میزبان ، شمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار