نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از این کشور در برابر هرگونه درگیری احتمالی میان کره شمالی و همسایگانش سلب مسئولیت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازگاردین، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت ویسکانسین گفت: هرگونه درگیری میان ژاپن و کره شمالی وحشتناک خواهد بود، اما اگر چنین اتفاقی افتاد، افتاد!

وی ادامه داد: در حال حاضر 28 هزار سرباز آمریکایی در مرز دو کره برای حفظ آتش بسی که از سال 1953 بین این دو کشور برقرار است، مستقر هستند تا از هرگونه اقدام جنون‌آمیز رهبر کره شمالی جلوگیری کنند. اما این وضع نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

ترامپ با ابراز نارضایتی از اینکه آمریکا از استقرار نیرو در نقاط مختلف جهان برای کمک به دیگر کشورها هیچ نفعی نمی‌برد و هیچ کشوری پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را پس نمی‌دهد، گفت: «ما نمی‌توانیم بیش از این، پلیس جهان باشیم. مردم دنیا دیگر نباید به چشم یک احمق به ما نگاه کنند.»

وی در این اجتماع انتخاباتی وعده داد در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، این کشورها را مجبور خواهد کرد تمام هزینه‌هایی که آمریکا در طول این سال‌ها برای محافظت از آنها متحمل شده است را پرداخت کنند یا اینکه به آنها اجازه خواهد داد خودشان از خودشان دفاع کنند.

ترامپ پیشتر نیز در یک مصاحبه تلویزیونی با سی ان ان، در اظهارنظری که مغایر با سیاست خارجی نیم قرن اخیر آمریکاست، پیشنهاد داد که به کره جنوبی و ژاپن برای دفاع از خود در برابر کره شمالی، اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای داده شود! 

این اظهارنظر ترامپ و سایر اظهارنظرهای جنجالی او مانند لزوم انحلال ناتو که به نوعی تضعیف سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌روند، با انتقادات تندی در داخل آمریکا روبه‌رو شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار